וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלקהוק" של צה"ל ביצע נחיתת חירום בשטחי הרשות

26.3.2014 / 9:26

הותר לפרסום כי טייס מסוק הקרב, שהיה בפעילות בדרום הר חברון, זיהה אמש תקלה טכנית חמורה ונדרש לנחות. הנחיתה עברה בשלום, אך המסוק עדיין בשטח - שמאובטח בידי הצבא

אילן גונן - סוכנות הידיעות תצפית, עריכה: גדי וינסטוק

מסוק קרב מסוג "ינשוף" (בלקהוק) של חיל האוויר, שהיה בפעילות מבצעית, נאלץ אמש (שלישי) לבצע נחיתת חירום בדרום הר חברון בעקבות תקלה טכנית חמורה.

טייס מסוק הקרב זיהה את התקלה החמורה בכלי הטיס - והבין שהוא חייב לנחות בדחיפות, אף שהיה בטיסה מעל שמי הרשות הפלסטינית בשטחי B. הוא דיווח על הבעיה לגורמים הממונים, ונערך לנחיתת חירום. נוכח המצב, הוחלט בצבא להקפיץ לאזור הנחיתה צוות טכני מיוחד של חיל האוויר, כמו גם לוחמים שיאבטחו את הסביבה, מחשש להתקהלות של פלסטינים באזור. הנחיתה הסתיימה בשלום ולא היו נפגעים בקרב צוות האוויר. מדובר צה"ל נמסר כי הצוות הטכני פועל מאז שעות הלילה לתיקון התקלה, וכי המסוק עדיין בשטח.

מסוק צה"ל נאלץ לנחות בשל תקלה בשטח A בהר חברון. מרץ 2014. אילן גונן - סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
המסוק שנחת בדרום הר חברון, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אילן גונן - סוכנות תצפית

אתמול פורסם כי ביום שני חווה טייס קרב של חיל האוויר מצב של "ורטיגו" (אובדן התמצאות) במהלך טיסת אימון במטוס F-16I ("סופה"). נווט הקרב שהיה לצדו במטוס תפס את ההגאים והנחית את המטוס בשלום בבסיסו. לא היו נפגעים באירוע. גורם צבאי בחיל האוויר אמר כי "מדובר באירוע חריג, שיכול היה להסתיים באסון". מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, החליט כי החיל יקיים השבוע יום שבמהלכו יועברו הדרכות בטיחות בטייסות וביחידות ולא יתקיימו אימונים. זאת בעקבות הצטברות של אירועי בטיחות. עוד נמסר מדובר צה"ל כי פעילותו המבצעית של החיל תימשך כסדרה.

עוד בנושאי צבא וביטחון
דיווח: צה"ל הרג מבריחים ממצרים לעזה ששטו בסירות
"הרקטות שנתפסו על ספינת הנשק - יועדו להגיע לסיני"
עקב הקיצוצים: בצה"ל שוקלים לבטל שני תקני אלוף

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully