וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הקיצוצים: בצה"ל שוקלים לבטל שני תקני אלוף

25.3.2014 / 18:46

בשל חרב הקיצוצים המושתת על הצבא, שוקלים במטכ"ל להטמיע את אגף הטכנולוגיה בזרוע היבשה, ולמזג את אגף התכנון עם אגף המבצעים. כך, מקווים בצבא, ייחסכו כ-400 מיליון שקל

האלוף הנכנס גיא צור והאלוף היוצא סמי תורג'מן בטקס חילופי מפקד זרוע היבשה , פברואר 2013. דובר צה"ל
בצבא מקווים לחסוך כ-400 מיליון שקל. אלוף גיא צור/דובר צה"ל

בצה"ל ממשיכים לחפש אחר מקומות בהם הם יכולים להתייעל, במסגרת הקיצוצים בתקציב הביטחון וגל הפיטורים הצפוי בעקבותיו בקרב משרתי הקבע. בחודשים האחרונים החלו מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, יחד עם ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל), אלוף קובי ברק, לבחון את הטמעתו של האגף בתוך זרוע היבשה, וכך לבטל תקן של אלוף. במסגרת השלב הראשון בתכנית, יישאר ראש אט"ל בתפקידו, אך בהמשך התהליך יבוטל התקן. כמו כן, נשקלת האפשרות למזג בין אגף המבצעים במטה הכללי לבין אגף התכנון, וכך לבטל תקן של אלוף נוסף.

"זה נמצא בשלב מאוד מתקדם של התהליך", אמר קצין בכיר במטה הכללי בהתייחסו לסוגיה, אך הבהיר כי הנושא "טרם הוצג לרמטכ"ל באופן מלא". הקצין הוסיף שאם המיזוג בין זרוע היבשה לאט"ל ייצא אל הפועל, צה"ל יחסוך כ-400 מיליון שקלים ומאות תקנים של משרתי קבע. "אנחנו צריכים לראות שאנחנו מבצעים קיצוץ, אבל עדיין נותנים את המענה הנדרש ונשארים אפקטיביים", הבהיר הקצין.

עוד בוואלה! חדשות
פריטיו האישיים של הטייס שנעדר 52 שנה נמצאו
הנאנסת משמרת תתאחד עם בנותיה: "ראויה להיות אם"
בג"ץ דחה העתירה להסדר מעמדה של זקן כעדת מדינה

מהנתונים שבידי צה"ל עולה כי זרוע היבשה מתכננת לקצץ את תקני כוח האדם בקרב משרתי הקבע בכמה מקומות מרכזיים, בהם 21% ממשרתי הקבע במפקדות, 8% מבסיסי ההדרכה, 7% ממפקדות באוגדות השונות, 4% מהחטיבות ו-2% ממשרתי הקבע בגדודים.

"צה"ל הוא צבא מאוד רזה"

מלבד הקיצוץ בכוח האדם, מתכוונים בצה"ל לשים דגש על רכישת אמצעים שיאפשרו לצבא להיפטר ממערכות נשק ישנות, ולהחזיק מלאי תחמושת זולים, אך קטלניים ואפקטיביים, לשימוש בעת מלחמה. לדוגמא, הכנסתו לפעילות של התותח העתידי של צה"ל יאפשר הוצאה משירות של קני ארטילריה מיושנים, דבר שיאפשר להגדיל את טווח הירי ב-150%.

"צה"ל הוא צבא מאוד רזה", הסביר קצין בכיר, והוסיף כי ביחס לצבאות זרים, מדובר בצבא מאוד יעיל. "היחס בין תת-אלוף לבין כמות החיילים שמשרתים תחתיו גדול פי שלושה ביחס לצבא האמריקני. אני לא מכיר עוד צבא יעיל כזה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully