וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתח במערכת הביטחון: אסד יגיב למתקפת חיל האוויר?

19.3.2014 / 15:14

גנץ הורה לתגבר את כוחות צה"ל בגבול הצפון, במסגרת היערכות להסלמה. מוצבים שהופצצו והרוג אחד הוציאו מהנשיא עד כה לא יותר מהודעה לקונית לעיתונות. האם זה עומד להשתנות?

מערכת וואלה!

במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של הסלמה בגזרת החרמון והר דב, ומזהירים כי נשיא סוריה בשאר אסד עשוי להגיב על המתקפה הרחבה שביצע חיל האוויר הישראלי הלילה (רביעי) ברחבי רמת הגולן הסורית, נגד מוצבים ומפקדות של הצבא הסורי. "יותר מדי גורמים בוחנים את רמת הערנות שלנו ומשחקים באש", אמר הבוקר גורם צבאי בכיר.

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ הורה הבוקר לתגבר את נוכחות צה"ל בגזרה בכוחות משוריינים, לאחר שלושה פיגועים תוך שבועיים בגבול לבנון וסוריה. אלוף פיקוד צפון יאיר גולן קיים הערכת מצב, בסופה הנחה להעלות את רמת הדריכות והכוננות מפני התקפות נוספות. בנוסף, הוא הורה להגביר את המאמץ המודיעיני לאורך הגדר עקב חשש להנחת מטעני חבלה.

התחממות בגזרה הצפונית - כותרות נוספות:
צבא סוריה מאשר: "חייל אחד נהרג בתקיפת הציונים"
אלוף פיקוד צפון: "המצב נפיץ, ניצוץ בגבול יכול להצית עימות"
חיל האוויר תקף הלילה יעדים של צבא אסד ברמת הגולן הסורית

כרזות של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, נשיא סוריה בשאר אסד ומנהיג איראן עלי חמינאי. מחנה ירמוכ, דמשק, 2013. רויטרס
"תוקפנות הציונים היא ניסיון להסיט את תשומת הלב מניצחונות הצבא הסורי". הפגנת תמיכה באסד, דמשק/רויטרס

בתוך כך, אסד קיים הערכת מצב משלו עם גורמים בכירים בסוריה, איראן וחיזבאללה במטרה לבחון דרכי פעולה ותגובה למתקפה הישראלית. על אף מותו של החייל הסורי והפגיעה בתשתיות, בחר בשלב זה אסד להסתפק בהודעה לקונית בכלי התקשורת בה הוא מטיל אחריות על ישראל לערעור היציבות האזורית ומזהיר מפני העתיד.

"תוקפנות הציונים היא ניסיון להסיט את תשומת הלב מניצחונות הצבא הסורי, ובעיקר מהניצחון ביברוד", נמסר, "ניסיונות ההסלמה והפעולות התוקפניות החוזרות ונשנות מסכנות את יציבות האזור". בנוסף, ההודעה הרשמית אישרה את דבר התקיפה, ומסרה כי שבעה חיילים נוספים נפצעו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מערכת הביטחון, אם כן, שומרת על רמת דריכות גבוהה, אך המבחן האמיתי יגיע במידה ויבחרו בצה"ל לסכל הברחות נשק בגבול סוריה-לבנון. לא ברור איך חיזבאללה וסוריה יגיבו לפגיעה שכזו בריבונותם.

מנגד, שר הביטחון משה יעלון העביר הבוקר מסרים חריפים לסוריה וחיזבאללה, לפיהם "צה"ל לא יהסס להגיב ביד קשה" אם ימשיכו בהתקפות על הגבול, והוסיף: "דמכם בראשכם". גורם צבאי טען: "אין ספק שכללי המשחק לאורך הגבול השתנו. צה"ל נערך לאיומים הללו והוא מוכן להגיב בכל הכוח במידה ויידרש".

בתוך כך, מצבו של לוחם חטיבת הצנחנים שנפגע בפיגוע על הגבול ועבר סדרת ניתוחים בית החולים רמב"ם בחיפה ממשיך להיות קשה. גנץ התייחס לכוננות בצפון בפתח פגישה עם תלמידים בגן יבנה: "אני מקווה בשבילם שיפסיקו עם השטויות. אנחנו דרוכים ועוקבים אחרי מה שקורה. מי שיפעל נגדנו מכל מקום ירגיש אותנו בחזרה".

עוד במהדורה:

האם הייתה מתקפת סייבר על המטוס המלזי? בהיעדר התקדמות ממשית בחקירת טיסה MH370 גוברים התסריטים והספקולציות וביניהן שהמטוס הותקף בלוחמת סייבר. שליח וואלה! חדשות במלזיה, אמיר תיבון, מדווח כי הרשויות המלזיות מצאו חמישה מסלולי נחיתה באיים שונים באוקיינוס ההודי בסימולטור של הקברניט, זהרי אחמד שאה. תגלית המחזקת את הסברה כי הטייסים היו מעורבים בחטיפה.

התכנית לסגירת רשות השידור במתכונתה הנוכחית והקמתה של רשות חדשה הוצגה היום בוועדת הכלכלה של הכנסת. מאות עובדי הרשות הפגינו בחוץ נגד יישום מסקנות וועדת לנדס. סיגל סיריוס, יוצאת הערוץ הראשון וכיום חברת צוות המהדורה, חושבת שלמרות שנורא קל לחבוט ברשות המתפוררת אסור לשכוח את העובדים.

מגורו מיליונר לאסיר: בית המשפט גזר אמש עשר שנים על קווין טרודו, גורו שהתפרסם דרך "אינפומרשיאלס" – סרטוני פרסומת ששודרו בטלוויזיה בהם טרודו חילק אינספור טיפים שונים ומשונים תוך הונאת הציבור ושלשול מיליונים לכיס.

התחזית: הלילה מעונן חלקית וקר, מחר – מעונן חלקית עם עליה קלה בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully