וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בג'יהאד האיסלאמי: הושגה הפסקת אש עם ישראל

ח'אלד אל-בטש, בכיר הארגון האיסלאמי ברצועה, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי בתום מגעים שנעשו בתיווך מצרי, הגיעו הצדדים להפסקת אש. גורם ישראלי: "אם הירי ייפסק נחזור לשגרה"

מערכת וואלה!

האם הושגה הפסקת אש? בכיר הג'יהאד האיסלאמי, ח'אלד אל-בטש, כתב בצהריים (חמישי) בעמוד הפייסבוק שלו כי הושגה הפסקת אש בין ישראל לג'יהאד האיסלאמי בתיווך מצרי, על בסיס ההסכמות שהושגו בתום מבצע "עמוד ענן" בנובמבר 2012. "אנו נמלא אחריה, אם ישראל תמלא אחריה", הוסיף, אל-בטש. גורם מדיני ישראלי אמר בתגובה: "אם הירי יימשך ישראל תגיב ובעוצמה. אם הוא ייפסק, ישראל תאפשר חזרה לשגרה. לא יהיה שקט בעזה לפני שיהיה שקט בדרום".

המכה האחרונה שהונחתה הייתה של מטוסי חיל האוויר, שתקפו בצהריים מנהרות ברפיח – זאת ככל הנראה בתגובה לשיגור רקטות לעבר אשקלון לפני שעות אחדות. הפלסטינים מדווחים כי שלושה בני אדם נפגעו בתקיפה. בדובר צה"ל אישרו כי בוצעה תקיפה נגד שבע מטרות. הפלסטינים דיווחו על מטוסים ומסוקים שחגים באזור דרום הרצועה.

סבב האש הנוכחי בין ישראל לג'יהאד האיסלאמי נפתח בחיסול שלושה אנשי גיהאד אתמול בבוקר, המשיך במטח של יותר מ-60 רקטות בשעות אחר הצהריים לעבר ישראל ובתקיפה ישראלית של מטרות ברצועת עזה בלילה ובשיגור של רקטות גראד לעבר אשקלון בשעות הבוקר המאוחרות.

תלמידים עוזבים את בית הספר אורט אשקלון בשל ההסלמה בדרום, מרץ 2014. דייב בוימוביץ'
בית ספר באשקלון/דייב בוימוביץ'

מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, רמדאן שלח, אמר לטלוויזיה האיראנית כי ההתנגדות הפלסטינית מוכנה לעמוד בפני כל תוקפנות, ולהגיב בצורה ארוכה וגדולה". "ההתנגדות חתמה על הסכם הפסקת אש עם האויב הציוני, ולא על כניעה", אמר. "תגובת ההתנגדות הפלסטינית היא תגובה קטנה מול הפרות ההסכמים של היישות הציונית".

השיגור הבוקר גרם לבהלה רבה שכן אמש נורו רקטות לערים הסמוכות לרצועה – שדרות ונתיבות – והבוקר הורחב טווח הירי לאשקלון. איכון השיגור לעבר אשקלון גרם להפעלת האזעקות גם באשדוד, ביבנה ובמועצה האזורית אשכול.

כתוצאה מהירי, הורים רבים הגיעו לאסוף את ילדיהם מבתי הספר באשדוד ובאשקלון, ולאחר שעה קלה הוחלט להפסיק את הלימודים בבתי הספר הבלתי ממוגנים באשדוד וכן במועצה המקומית גן יבנה, שהנחתה את בתי הספר היסודיים מכיתה ד' ומעלה וכן את בתי הספר התיכונים, לשחרר את התלמידים לביתם בצורה מבוקרת על פי שכבות גיל.

עמר ויקסלבאום השתתף בהכנת הידיעה

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

עוד במהדורה:

מטפלת חשודה בטלטול תינוק ברעננה: פעוט בן חצי שנה פונה היום לבית החולים שניידר בגלל דימום מוחי, המטפלת של התינוק נעצרה בחשד לטלטול. מצבו של הפעוט טוב והצוות הרפואי בודק את הסיבות שיכלו לגרום לנזק.

לוחמי חיל הים שהפכו לגיבורי ריאליטי, הרוקיסטית המעושנת שהפכה לזמרת אירוויזיון וחברת הכנסת המורדת שהפכה ליסמנית צייתנית. יש אנשים שכבר לא צריכים להתחפש השנה.

מההצבעה על חוקי המריבה, דרך תצוגת הנשק של נתניהו ועד למטח הרקטות על יישובי הדרום. כל הכותרות שעשו את השבוע בחדשות.

איש השבוע: המהדורה מעניקה את התואר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לאחר שבטיימינג מופלא העולם עבר להתעסק בתעלומת המטוס המלזי וזנח את הביקורות על הפלישה לחצי האי קרים.

התחזית: הלילה גשם לפרקים מהצפון ועד לנגב. מחר גשם וקר הגשם ייחלש משעות אחר הצהריים. בשבת מעונן חלקית ועליה בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully