וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי לדרום נמשך, חיל האוויר הפציץ 29 מטרות ברצועה

13.3.2014 / 1:29

שתי רקטות שנורו הלילה מעזה התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. זאת, לאחר שחיל האוויר הגיב בעוצמה למטח אתמול. בבוקר יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון חירום

צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: לירון בארי

הירי נמשך: שתי רקטות נורו הלילה (חמישי) מרצועת עזה לעבר ישראל והתפוצצו בשטחים פתוחים בשטח המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אזעקת "צבע אדום" נשמעה באזור טרם הנפילות. למרות הירי, נכון לשעות הבוקר המוקדמות, אין כוונה לבטל את הלימודים ביישובי הדרום.

עוד על ההסלמה בדרום:
נתניהו: "אם לא יהיה שקט בדרום, יהיה רעש בעזה"
תושבי הדרום מודאגים: "חזרנו לתחושה מ'עמוד ענן'"

אמש, בתגובה לירי הרקטות לעבר יישובי הדרום, תקף חיל האוויר 29 יעדים ברצועת עזה, בין היתר בערים חאן יונס ורפיח. במקביל, מסוקי קרב של חיל האוויר תקפו בירי מקלעים תנועות חשודות בעומק השטח הפלסטיני בדרום רצועת עזה.

מטח כבד של רקטות בדרום, נפילה באזור מיושב בשדרות. מרץ 2014. דייב בוימוביץ'
כוחות הביטחון בשדרות לאחר נפילת אחת הרקטות בעיר, אתמול/דייב בוימוביץ'

נוכח ההסלמה, בכירי מערכת הביטחון וצה"ל גיבשו אמש המלצות לפעולה נגד יעדי טרור ברצועת עזה, אשר יוצגו בבוקר בכינוס חירום של הקבינט המדיני-ביטחוני, בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הקבינט יחליט על דרכי פעולה חדשות בתגובה לירי מטחי הרקטות בנגב המערבי במהלך היום.

מאגף המבצעים בצה"ל נמסר כי עד השעה 1:30 הלילה, שוגרו בסך הכול 60 רקטות מרצועת עזה. חמש מהרקטות התפוצצו באזורים מיושבים ואילו מערכת "כיפת ברזל" יירטה שלוש רקטות. אחת הרקטות התפוצצה בשדרות ופערה חור במדרכה. הג'יהאד האיסלאמי קיבל אחריות על ירי של יותר ממאה רקטות וההערכה היא כי כמעט מחצית מהן נפלו בשטחים פלסטיניים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

לאור המצב הביטחוני, קיים שר הביטחון משה יעלון הערכת מצב עם גורמי הביטחון, בהם בכירי צה"ל ונציגי שירות הביטחון הכללי - והורה על סגירת המעברים לרצועה, ועל עצירת הביקורים של אסירים מעזה הכלואים בישראל. במקביל, הארגון שלקח אחריות על הירי - הג'יהאד האיסלאמי בעזה - טען ששיגר 107 רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל. הארגון הצהיר כי פתח במבצע "שבירת שתיקה" בתגובה להרג שלושה מפעיליו ביום שלישי מירי צה"ל.

שר הביטחון התייחס אתמול לארגון העזתי בדבריו ואמר כי "לא נעבור לסדר היום על מטחי הירי הערב, ולא נאפשר לג'יהאד האיסלאמי או לכל גורם אחר ברצועה לשבש את חיי אזרחי ישראל". לדבריו, "כשלא יהיה שקט בדרום, גם ברצועת עזה לא יהיה שקט, באופן כזה שיגרום למחבלי הג'יהאד האיסלאמי להתחרט על הירי שביצעו", הוסיף. עם זאת, שר הביטחון תלה את האחריות למתרחש ברצועה על הנהגת חמאס וטען שגם "הוא צריך לקחת בחשבון שלא נסבול את הירי לעברנו, ואם לא יידע לאכוף שקט, גם הוא ישלם מחיר כבד".

מטח כבד של רקטות בדרום, נפילה באזור מיושב בשדרות. מרץ 2014. דייב בוימוביץ'
תושבי שדרות באזור הנפילה, אמש/דייב בוימוביץ'

גורם ביטחוני הסביר כי צה"ל כולו ערוך לאפשרות של הסלמה שתיארך כמה ימים, וכי הוא יגיב בזמן שימצא לנכון. "סגירת המעברים היא דרמטית משום שפרט לכמה מנהרות בציר פילדלפי, שממילא עובדות לסירוגין בעקבות לחץ שמפעילים המצרים - חמאס מעביר את מרבית הסחורות שלו דרך מעבר כרם שלום", אמר והוסיף: "הלחץ על חמאס הוא דרמטי, שמוגדר כריבון ברצועת עזה".

מוקדם יותר כונס דיון חירום נוסף בהשתתפות סגן הרמטכ"ל אלוף גדי אייזנקוט, מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל, ואלוף פיקוד דרום, סמי תורג'מן, וזאת על מנת להחליט על המלצות להמשך פעולה. גורם ביטחוני מסר כי מטח הרקטות הוא "הפרה גסה וחמורה של ההבנות עם חמאס ברצועת עזה, ומערכת הביטחון וצה"ל ישקלו את אופי התגובה".

שר הביטחון, משה יעלון, במסיבת עיתונאים בנושא מבצע השתלטות על ספינת הנשק, מרץ 2014. יותם רונן
"הג'יהאד האיסלאמי יתחרט על הירי". יעלון/יותם רונן

"אנחנו לא נירתע לפגוע באלה שמנסים לפגוע בנו, ואנחנו נמשיך להגיב בתקיפות נגד גורמי הטרור ברצועה", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים שקיים אמש עם ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, המבקר בישראל. "נראה שמטחי הרקטות באים בתגובה לפעולות הסיכול שלנו אתמול", הוסיף נתניהו בהתייחסו להרג שלושת אנשי הג'יהאד האיסלאמי שניסו לירות פצ"מרים על כוח צה"ל שלשום. "נמשיך לסכל ולפגוע באלה שרוצים לפגוע בנו, ונפעל נגדם בעצמה רבה".

(עדכון ראשון: 21:08)

רקטות נורו מעזה לישראל. AP
השיגורים מעזה לעבר ישראל, אתמול אחר הצהריים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully