וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל התנצל על הערות גזעניות נגד חיילי אונדו"ף

10.2.2014 / 10:10

חיילים מהכוח הרב-לאומי שנפשו בים המלח ובבירה ספגו הערות על צבע עורם, גם מצד רב ששאל: "מדוע אתם על האדמה שלנו?". אלוף פיקוד הצפון התנצל: זו לא הנורמה בישראל

חיילים פיג'יאנים באנדו"ף. פברואר 2014. מתוך האתר הרשמי של האו"ם, אתר רשמי
"המקרים יכולים להוביל לעימות פיזי". חיילים פיג'יאנים של אונדו"ף/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של האו"ם

סליס רומאו, קצין הקישור של אונדו"ף, כוח של האו"ם המוצב בגבול ישראל-סוריה ברמת הגולן, שיגר מכתב תקיף למקבילו בצה"ל ובו תיאר מסכת של אירועים גזעניים שחוו לאחרונה חיילי הכוח הרב-לאומי בשל צבע עורם. המכתב, שהגיע לידי וואלה! חדשות ואף לשולחנו של אלוף פיקוד הצפון יאיר גולן, מתאר כמה מקרים שבהם ספגו החיילים הערות משפילות – ובכלל זה רב שאמר להם בעת שהותם בחופשה בירושלים: "מדוע אתם נמצאים על האדמה שלנו?".

אלוף גולן השיב למכתב בהתנצלות בשם צה"ל ומדינת ישראל, "בשל התקריות האחרונות על רקע גזעני שהופנו לאנשי אונדו"ף". הוא הוסיף כי רוב הציבור בישראל "מסביר פנים, חם ומעריך את מאמצי שמירת השלום של האו"ם". הוא סיים את מכתבו בהבעת הערכה על תרומתו של הכוח לשמירה על השלום באזור, ובהצעה לפשר בין הצדדים. "אני מזמין את קציני הכוח הפיג'י לחוות את ישראל האמיתית, המאכלסת רב-גוניות תרבותית, אשר בה סובלנות וכבוד לאחר הם הנורמה", נכתב.

עוד כותרות מוואלה! חדשות:
הספורט החדש: הכה את משרתי הקבע. דעה
מסר מרגיע? "חמאס פרש כוחות לעצור הרקטות"
תיעוד: רימון גז התפוצץ בג'יפ של לוחמי מג"ב

יאיר גולן אלוף פיקוד צפון במהלך תרגיל. ספטמבר 2013. ערן גילווארג
"רוב הציבור בישראל מסביר פנים". יאיר גולן, אלוף פיקוד הצפון/ערן גילווארג

החיילים, שמוצאם באיי פיג'י שליד אוסטרליה, יצאו לאחרונה לחופשה בירושלים ובים המלח. לפי המכתב, ארבעה מהם עצרו בצד הכביש המהיר בדרך לים המלח במטרה להצטלם, כאשר לפתע "אזרח יהודי קרא לעברם 'ניגר' (כושי, ע.ח), בעודו רועד מזעם ובזמן שחבריו מנסים לעצור בעדו". על פי ההערכה באונדו"ף, הרקע לאירועים הוא סמיכות הזמנים להפגנות של מבקשי המקלט.

רומאו ציין במכתבו כי למקרים האחרונים יכולות להיות השלכות חמורות על חיילי הגדוד. "הוזכר לחיילים להיות זהירים, אבל לא להגיב בנקמנות להערות כאלה. עם זאת, זהו עניין בטיחותי עבור אונדו"ף, והוא עלול להוביל לעימות פיזי אם לא יטופל באופן מידי", נכתב. בנוסף, נאסר על החיילים להגיע לתל אביב ולירושלים.

חשיבותו של הכוח הרב-לאומי ברמת הגולן התחדדה בשנים האחרונות לנוכח מלחמת האזרחים בסוריה. אונדו"ף משמש כגורם מתווך המעביר מסרים מישראל לסוריה ובחזרה - כדוגמת הפרה של הסכמי שביתת הנשק שנחתמו אחרי מלחמת יום הכיפורים - במטרה למנוע התלקחות צבאית בגבול.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully