וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוצים נשמעו באילת; חשד לירי רקטות

תושבים בעיר הדרומית סיפרו כי סמוך לשעה 19:00 נשמעו שני פיצוצים עזים. ככל הנראה מדובר בירי של שתי רקטות, אם כי לא נמצאו שרידים שלהן. לא הוצאו הנחיות מיוחדות לתושבים

צלמים זמניים מורשים

שני פיצוצים עזים נשמעו אמש (שני) בעיר אילת ונבדק החשד שמקור הרעש הוא ירי של שתי רקטות שנורו לעבר העיר. אמנם נרשם איכון של הירי, אולם לפי שעה עדיין לא ברור אם הוא אכן אירע שכן לא נמצאו שרידי רקטה. כמו כן, קיימת הערכה כי בוצע גם ירי של רקטה שלישית, אולם גם לכך אין אישור.

כוחות הביטחון והמשטרה פתחו בסריקות אחר מקומות נפילת הרקטות, אולם בשל החשכה החיפושים הופסקו מבלי שנמצא דבר. כמו כן, לא הוצאו הנחיות מיוחדות לתושבים והחיים שבו במהרה לסדרם. בשעות הערב המאוחרות נמסר מדובר צה"ל כי מקור הפיצוצים הוא הדלקת נפצים כמעשה קונדס, אם כי טענה זו בעייתית שכן הפיצוצים נשמעו היטב בחלקים גדולים ומרוחקים של העיר.

באמצע אוגוסט יירטה מערכת "כיפת ברזל" בהצלחה רקטה ששוגרה לעבר אילת. תושבים בעיר דיווחו כי שמעו הדי פיצוצים. בעקבות האירוע טיפל צוות מגן דוד אדום בשני נפגעי חרדה. כמו כן, דווח על נפגעת חרדה בת 18 שהגיעה לבית החולים יוספטל בעיר. לא נגרם נזק.

על ההסלמה האחרונה בדרום:
זינוק בירי מהרצועה: לחמאס אין מה להפסיד
צה"ל תקף ברצועה בתגובה על מטח רקטות נורה לאשקלון
טיל באמצע הכביש: צפו בתיעוד ניסיון החיסול בעזה

סריקות אחר נפילת רקטות באילת, ינואר 2014. יהודה בן יתח, מערכת וואלה! NEWS
החיפושים אחר הרקטות, אתמול באילת/מערכת וואלה! NEWS, יהודה בן יתח

באפריל נורו שתי רקטות גראד לעבר אילת. אחת התפוצצה בקרבת שכונת מגורים בעיר, והאחרת סמוך לגבול עם עקבה שבירדן, מבלי לגרום לנפגעים. עם זאת, הרקטה שנפלה בלב העיר גרמה לנזק קל למבנה. סוללת מערכת "כיפת ברזל" שהייתה פרושה באזור העיר זיהתה את הירי לעבר העיר והפעילה את מערכת הצופרים, אולם לא יירטה את שתי הרקטות. עם זאת, תושבים בעיר ציינו כי בכמה מוקדים לא נשמעה אזעקה.

בעקבות הירי, נסגר אז שדה התעופה באילת לטיסות נכנסות ויוצאות, ובהמשך חזר לשגרת טיסות. גורם ביטחוני סיפר לוואלה! חדשות כי הרקטות נורו מחצי האי סיני שבמצרים, והוסיף כי באותה תקופה הייתה התרעה במערכת הביטחון על כוונה לירות רקטות לעבר העיר. "צה"ל, משטרת ישראל והרשות המקומית נערכו מבעוד מועד לאירוע. הייתה לנו התרעה שזה הולך לקרות. אחד הנושאים שטופלו הייתה ההתרעה. מערכת הביטחון נערכת לאפשרות של רקטות נוספות", אמר.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 19:18)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully