וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: לוחמי העילית אולצו לזחול בתחתונים בשלג

8.1.2014 / 0:37

אימון לגיטימי או התעללות? קצין ממגלן הוציא את לוחמיו לאימון בניגוד לפקודות. בסרטון שהגיע לידי וואלה! נראים החיילים מתאמנים בקור העז. צה"ל: "חלק מהווי צוותי ביחידה"

עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

הסופה שפקדה את ישראל בחודש שעבר הביאה עמה כמויות שלג נדירות וקור עז. ביישובים רבים, בהם ירושלים וצפת, בתי הספר לא פתחו את שעריהם, כוחות ההצלה פעלו מסביב לשעון והתושבים הסתגרו ולא יצאו מבתיהם. אלא שבסרטון שהגיע לידי וואלה! חדשות נראה כי למרות הכפור, בצה"ל היו כאלה שהמשיכו בשגרה. בתיעוד, שצולם בחטיבה המרחבית עציון, נראים לוחמים מיחידת העילית מגלן – כשלגופם אפוד, נשק ותחתונים בלבד – זוחלים ומתגלגלים בשלג בהוראת מפקדם. "אל תהיו חלביים", צועק להם הצלם.

עוד בנושא צבא וביטחון:
התקציב קוצץ - ופעילות הטנק שמרתיע את עזה פוחתת
חיילת הוכרה כחולת נפש - אך נשלחה לכלא על השתמטות
כלא 4 ו-6 ייהרסו, מתקן מאסר חדשני יוקם בשרון

"הקצין חושב שהוא הסגן של אלוהים"

לאחר שהבינו כי החלטתו של מפקד הצוות להוציאם לאימון בקור העז כשהם בבגדים מינימליים נגדה את הפקודות וסיכנה את בריאותם, החליטו החיילים לשבור שתיקה. "לא מדובר באירוע בודד", סיפר אחד הלוחמים לקרוביו. "אתנו הוא פשוט עשה מה שבא לו. הקצין חושב שהוא הסגן של אלוהים. תמיד הוא היה אומר לנו: 'אתם לא רוצים להכיר את הצדדים האפלים שלי'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלוחמים זוחלים בשלג - והמפקד עומד לידם/מערכת וואלה!, צילום מסך

לוחם אחר ציין כי הקצין נוהג להעביר לחייליו פעילויות מפרכות בשבת, בהן אימוני כושר גופני – גם כן בניגוד לפקודות. בנוסף, לדבריו, המפקד נוהג להעניש את החיילים בתורנויות ללא סיבה. "אני מעריך שזה קורה מתחת לאף של המפקדים כי אם קצין בריאות של היחידה היה רואה אותו מתנהג כך, הוא היה מתעלף", אמר הלוחם.

אותו לוחם ניסה להסביר את החלטתם של החיילים שלא לסרב פקודה. "מדובר בחיילים שרוצים להתקדם בשירות הצבאי", אמר. "הם חוששים מאוד ממפקד צוות, ולא משנה מי הוא יהיה. אם הם היו מתנגדים לפקודה להתפשט בשלג או לפעולות אחרות, הם היו מסומנים - וברור לכולם שהוא היה מקבל גיבוי ולא הלוחמים. אם אתה רוצה לצאת לקורס מ"כים (מפקדי כיתות) אתה חייב את ההמלצה של המפק"צ (מפקד הצוות). זו התעללות. הקצין ניצל את המעמד שלו ואת החולשה של הפקודים שלו. מדובר בבן אדם בלי טיפה של רגישות ויחסי אנוש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשק, אפוד - ותחתונים. הלוחמים באימון/מערכת וואלה!, צילום מסך

יצוין, כי בצה"ל הכריזו מלחמת חורמה על מפקדים שמתעללים בפקודים שלהם ובשנים האחרונות הוטלו עונשים כבדים על מפקדים שחרגו מסמכות.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר בקטע היתולי שנעשה כחלק מהווי צוותי ביחידה. כל טענה כי הפעילות נכפתה על החיילים משוללת כל יסוד".

ח"כ מירי רגב (הליכוד-ביתנו), זעמה על תגובת דובר צה"ל לאירוע. "אימהות שרואות את התמונות ממש לא צוחקות. הן מוטרדות מהתגובה של דובר צה"ל לא פחות", טענה רגב. "זה ממש לא היתולי. אם חייל יחטוף כוויית קור או חמור מכך זה היה עדיין היתולי? זה עצוב ומדאיג".

יחידת מגלן היא יחידה מיוחדת המתמחה בפעילות בשטח האויב. לוחמי היחידה חובשים כומתה אדומה ונועלים נעליים אדומות. בתום גיבוש, עוברים המתקבלים מסלול מהמפרכים בצה"ל. היחידה, שעושה שימוש בטילי מתקדמים נגד טנקים, קיבלה את צל"ש אלוף פיקוד המרכז על פועלה במלחמת לבנון השנייה.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully