וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: אם צה"ל ייסוג מהגדה חמאס ירים את ראשו

5.1.2014 / 7:22

שר הביטחון הזהיר כי נסיגה ישראלית מהגדה המערבית לפי מודל ההתנתקות מעזה עלולה למוטט את שלטון אבו מאזן. גורם ביטחוני: חייבת להישאר נוכחות ישראלית צבאית בבקעת הירדן

תומכי חמאס מחזיקים דגמים של רקטות מדגם 75M, עזה, דצמבר 2012. AP
ישלטו גם בגדה? פעילי חמאס ברצועת עזה/AP

בזמן שהאמריקנים מציעים לישראל במסגרת המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים להקים תחנות התרעה ולהפעיל חיישנים מתקדמים ומל"טים בגבולות המדינה בתמורה לוויתור ישראלי על בקעת הירדן וכן על חופש פעולה בערים פלסטיניות, טוענים גורמי ביטחון בכירים כי ויתור ישראלי שכזה יגרום עלייה באירועי הטרור כלפי ישראל.

עוד בוואלה! חדשות:
"60 שעות של קיפאון": ארצות הברית נערכת לשיא הסערה
ביקור קרי: הצדדים מריחים הכרעה - והם בלחץ
חברו של החשוד ברצח הנער: "תמיד פתר הכול באלימות"

שר הביטחון, משה יעלון, מאמץ את גישתם של קצינים בכירים בצה"ל שטוענים כי אסור לוותר על חופש הפעולה בגדה המערבית. יעלון טוען, כי אם מודל היציאה מרצועת עזה ייושם גם בגדה המערבית, עלול ארגון חמאס להרים את ראשו ולהביא לסוף שלטונו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. "לא נעביר את ביטחון אזרחינו לידי אף גורם זר", אמר יעלון בשיחות סגורות.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בתרח"ט גבעתי בהר קידה. דצמבר 2013. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משרד הביטחון
שר הביטחון משה יעלון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גורם ביטחוני בכיר הוסיף כי "בזכות חופש הפעולה של צה"ל, חמאס, הג'יהאד האיסלאמי וקבוצות סלפיות קיצוניות לא מצליחים להרים את הראש בגדה המערבית. רק בחודש האחרון ראינו מה נאלץ לעשות הימ"מ בכפר יטא בדרום הר חברון, מה קרה בג'נין, בקלקיליה בשכם ובמקומות נוספים. מל"טים אמריקניים לא מסוגלים לעצור מחבלים מתאבדים בג'נין ולא לחשוף מעבדות נפץ".

הגורם הביטחוני הדגיש שקיימת התנגדות ברורה למסירת האחריות על גבול ישראל-ירדן. "אסור לתת דריסת רגל לאף גורם זר פרט לחיילי צה"ל על הגבול הירדני. אם צה"ל לא יהיה שם, נראה הברחות של אמצעי לחימה וחוליות טרור מצד לצד בדיוק כמו בציר פילדלפי בדרום רצועת עזה. ממה שאנחנו מבינים גם הירדנים מתנגדים לכך באלגנטיות". הגורם הוסיף כי "אם נתפשר על חופש הפעולה של צה"ל ונעביר את ביטחון האזרחים לידי הפלסטינים, נראה טילים משכם על כפר סבא ונתב"ג. בינתיים צה"ל ושב"כ עושים את העבודה הקשה במלחמה נגד חמאס. הרשות הפלסטינית לא מצליחה למנוע את הטרור הזה".

גורם ביטחוני בכיר נוסף ציין עוד כי בחודש האחרון נחשפה פעילות טרור של שני שוטרים פלסטינים נגד ישראל. באחד המקרים שוטר פלסטיני ירה לעבר חיילים מחטיבת צנחנים שערכו סיור בקלקיליה. השוטר נורה ונהרג. במקרה אחר צוער בקורס קצינים של המשטרה הפלסטינית, תושב יריחו, שלח את המחבל שהניח את מטען החבלה באוטובוס דן בבת ים. "מדובר במגמה מדאיגה ביותר המעידה על חוסר יציבות", הסביר הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully