וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום עימותים: אל-קאעדה הכריז על מדינה בלב עיראק

4.1.2014 / 10:11

אנשי ארגון "המדינה האיסלאמית בעיראק וא-שאם" המזוהה עם אל-קאעדה השתלטו על עיר הדמים פלוג'ה לאחר עימותים עם כוחות הביטחון והשבטים המקומיים. דיווחים: עשרות נהרגו

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד
חמושים סונים בעיר פלוג'ה בעיראק, 3 בינואר 2013. רויטרס
עשרות הרוגים. פלוג'ה, אתמול/רויטרס

ארגון המזוהה עם אל-קאעדה בעיראק השתלט הלילה (שבת) על העיר פלוג'ה שבמערב עיראק בתום עימותים עם כוחות הביטחון העיראקיים ועם שבטים מקומיים. אנשי הארגון "המדינה האיסלאמית בעיראק וא-שאם" (שמו של ארגון אל-קאעדה בעיראק וסוריה) הניפו את דגליהם מעל בנייני הממשלה והכריזו על מדינה איסלאמית באחת הערים המרכזיות בה לחמו הכוחות האמריקניים לפני שנסוגו מעיראק לפני כשנתיים. לעמוד הטוויטר של הארגון הועלו תמונות וסרטונים קשים לצפייה, בהם נראים בין היתר ראשים ערופים. זמן קצר לאחר עלייתם, העמוד נמחק.

המזרח התיכון בלהבות - כותרות נוספות:
סוף שבוע של עימותים במצרים: 17 נהרגו
ביום חמישי: פיצוץ במעוז חיזבאללה בביירות, לפחות 6 נהרגו
חיזבאללה נדהם לגלות כמה הוא פגיע / פרשנות

לוחמים של אל-קאעדה בעיר פלוג'ה בעיראק, 3 בינואר 2013. רויטרס
לוחמים של אל-קאעדה בפלוג'ה, אתמול/רויטרס

על פי הדיווחים מעיראק, למעלה מ-60 בני אדם נהרגו בעימותים בין כוחות המשטרה העיראקית ונציגי השבטים הסונים לאל-קאעדה, בהם גם מנהיג אל-קאעדה המקומי. העימותים התרכזו במחוז אנבאר, בעיקר סביב הערים רמדי ופלוג'ה שממערב לבגדאד. "ברגע זה, אין נוכחות של כוחות עיראקיים בפלוג'ה", סיפר עיתונאי מקומי ל"וושינגטון פוסט". "המשטרה והצבא נטשו את העיר. אל-קאעדה הוריד את כל דגלי עיראק ושרף אותם, והניף את דגליו מעל הבניינים".

גורם ביטחוני בכיר במחוז אנבאר אישר בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית כי ממשלת עיראק איבדה שליטה בפלוג'ה וכי חמושים מאל-קאעדה השתלטו על העיר. גורמי ביטחון אמרו לסוכנות כי למעלה ממאה בני אדם נהרגו בעימותים בפלוג'ה וברמאדי אתמול. על פי הדיווח, מדובר במספר ההרוגים הרב ביותר בעיראק ביום אחד מזה שנים.

עבד אל-לטיף מוסא מנהיג הסלפים ברצועת עזה יוצא ממסגד ברפיח. רויטרס
עבד אל-לטיף מוסא מנהיג הסלפים ברצועת עזה יוצא ממסגד ברפיח/רויטרס

במקביל, מנהלים גם אנשי "צבא סוריה החופשי" (ארגון הגדול של המורדים בסוריה) מלחמה עם אנשי אל-קאעדה במקומות שבהם הצליחו האחרונים להשיג שליטה. בשבועות האחרונים השתלטו אנשי אל-קאעדה גם על 14 כפרים דרוזים במחוז אידליב שבצפון סוריה וכפו על התושבים להתאסלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully