וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש נפתחה לעבר כוח צה"ל בגבול מצרים; אין נפגעים

29.12.2013 / 19:53

שוב תקרית חמורה בגבול הדרומי: חיילים שסיירו במקום דיווחו על ירי מהצד המצרי, בתקרית שאירעה כנראה במהלך ניסיון לסכל הברחת סמים. בשבוע האחרון סוכלו שתי הברחות כאלה

כוח צה"ל באזור כיסופים, 1 בנובמבר 2013. דייב בוימוביץ'
לפי הערכה, מדובר בזליגה של ירי לשטח ישראל. כוח צה"ל בדרום/דייב בוימוביץ'

עוד תקרית ירי בגבול הדרומי: כוח צה"ל שסייר הערב (ראשון) בגבול מצרים דיווח על אש שנפתחה לעברו מהצד המצרי. לא דווח על נפגעים או על נזק. כוח צבאי נוסף נקרא למקום. מבדיקה ראשונית עלה שככל הנראה, הרקע לירי הוא ניסיון של כוח מצרי לסכל הברחת סמים, שבמהלכו זלג הירי לשטח ישראל. יצוין כי בשבוע האחרון סוכלו שתי הברחות סמים ממצרים לישראל על ידי מג"ב וצה"ל.

התקרית הנוכחית אירעה כשברקע ההסלמה במצב הביטחוני בגבול הדרום בימים האחרונים. ביום חמישי בערב תקף צה"ל שתי מטרות בצפון הרצועה ובמרכזה, בתגובה לירי רקטה לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון. גורם צבאי אמר שמדובר בתקיפה של מוקדי אחסון וייצור של אמל"ח המשמשים את ארגוני הטרור במתקפות על ישראל. הפלסטינים דיווחו על ארבעה נפגעים לפחות בשתי התקיפות. בנוסף, דווח על פינוי מוחלט של כל המטה הביטחוני של חמאס בשתי מפקדות.

עוד בחדשות:
ועדת השרים לחקיקה אישרה את סיפוח בקעת הירדן לישראל
עובד נהרג מרכבת חולפת ליד לוד; הנסיבות נבדקות
הנהלת בית הספר הרתיעה: "הותקנו מצלמות בשירותים"

חייל צה"ל ליד סוללת כיפת ברזל שנפרשה באזור שדרות. 25 בדצמבר 2013. AP
סוללת כיפת ברזל בדרום הארץ, בשבוע שעבר/AP

מוקדם יותר ביום חמישי נפרשה סוללה של מערכת "כיפת ברזל" גם באשדוד, כחלק מהיערכות צה"ל להידרדרות ביטחונית נוספת. יום קודם לכן הוצבו משגרים של כיפת ברזל גם בבאר שבע ובשדרות. גם בלילה שבין רביעי לחמישי נורתה רקטה לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון. ביום שלישי נורה למוות בגבול הרצועה סאלח אבו לטיף, תושב רהט בן 23 בעבד סמוך לגדר המערכת עם רצועת עזה. הוא פונה במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, אולם מת מפצעיו באותו יום.

הבוקר הורגשה דריכות מיוחדת גם בצפון הארץ, בעקבות ירי של חמש קטיושות נורו מלבנון לעבר ישראל. אחת מהקטיושות התפוצצה בשטח פתוח ממערב לקריית שמונה, ואילו ארבע הנוספות התפוצצו בשטח לבנון. לא דווח על נפגעים או נזק. בתגובה, צה"ל ירה עשרות פגזים לעבר מקור הירי. מדובר צה"ל נמסר כי "מסרים חמורים" הועברו ללבנון באמצעות כוח יוניפי"ל של האו"ם.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully