וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע מהסערה: פרצות שנוצרו בגבול הרצועה לא תוקנו

23.12.2013 / 20:36

כתוצאה מהסופה שפקדה את המדינה, זרמי המים בנחלים פגעו בגדר וסחפו חלקים ממנה לצד הפלסטיני. "זה מעמיס על הפעילות כי מאבטחים את הנקודה 24 שעות". צה"ל: הליקויים מטופלים

הסופה שפקדה את ישראל לפני יותר משבוע גרמה לנזקים שטרם תוקנו בגדר המערכת אשר עוטפת את רצועת עזה. חיילים מחטיבת גולני ומחיל השריון, שמבצעים תעסוקה מבצעית בחטיבה הדרומית ובחטיבה הצפונית באוגדת עזה, סיפרו לוואלה! חדשות כי זרמי המים בנחלים ובוואדיות פגעו באופן קשה בגדר וסחפו חלקים ממנה לצד הפלסטיני. כתוצאה מכך נותר הגבול בחלקים מסוימים ללא הגדר שאמורה לבלום פיזית כניסה של מחבלים ומסתננים ולהתריע לחמ"ל התצפיות על נגיעה בה. בנוסף, המפלס התחתון של מעבר ארז הושבת כתוצאה מהצפה ונגרם לו נזק, קוביות בטון למיגון הוסטו ממקומן ותשתיות של דרכי גישה ניזוקו אף הן כתוצאה מהסופה. דובר צה"ל: "הנקודות שנפגעו מטופלות ומאובטחות".

ההסלמה ברצועה - ידיעות נוספות:
רקטה נפלה ליד תחנת הסעה ביישוב בחוף אשקלון
בצה"ל מעריכים: ההסלמה בעזה - בשל המשבר הכלכלי
צה"ל סיכל הנחת מטען סמוך לגדר המערכת בעזה

כוחות צה"ל ניטרלו מטען גדול על גבול הרצועה. רויטרס
"הפרצות מאובטחות באבטחה היקפית, כולל תצפיות, אבל כל ילד יודע שפרצה קוראת לגנב". גדר הגבול עם רצועת עזה/רויטרס

"בכל מקום שבו יש פרצה בגדר יושב כוח שמתצפת על הנקודה", אמר אחד החיילים מגולני, "זה מעמיס על הפעילות כי הכוח מאבטח את הנקודה 24 שעות". חייל מחיל השריון סיפר: "הפרצות מאובטחות באבטחה היקפית, כולל תצפיות, אבל כל ילד יודע שפרצה קוראת לגנב. בזמן האחרון יותר פלסטינים מגיעים לגדר המערכת. חייבים לסתום מהר את הפרצות שסמוכות ליישובים".

בימים האחרונים נרשמה הסלמה ברף הטרור ברצועת עזה. אמש שוגרה רקטה לעבר יישוב בנגב המערבי ובנס לא נפגעו בתים ואזרחים. במהלך השבת התרחשו חמש תקריות במהלכן נאלצו כוחות צה"ל להרחיק מפגינים פלסטינים בצפון הרצועה באמצעות אש חיה ממנה, נהרג פלסטיני ונפצעו חמישה נוספים. במקרה שאירע בדרום הרצועה בפאתי העיירה חאן יונס התקרבו מספר פלסטינים לגדר והם תכננו להניח מטען חבלה - אולם כוח של צה"ל פתח לעברם באש וזיהה פגיעה.

כמו כן, סמוך לאחת הנקודות שתועדה, נראו פלסטינים מתצפתים על הפתח שנפער בגדר. קצין המשרת באוגדת עזה, אמר הבוקר כי אף אחד "לא מתעלם מהפרצות. גם לא ממה שהתרחש במעבר ארז וקבלנים הוזמנו לטפל בנזקים. גם לתקן את הגדר החכמה לוקח זמן". מדובר צה"ל נמסר: "הנקודות אשר נפגעו מטופלות ומאובטחות. כוחות צה"ל פועלים כל העת להגנה על גבולות מדינת ישראל תוך שימוש באמצעים גלויים וסמויים".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully