וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג היסטורי: הנח"ל החרדי קטף את פרס הרמטכ"ל

19.12.2013 / 19:05

הפרס היוקרתי יוענק לגדוד נצח יהודה על הישגים יוצאי דופן בתחום המבצעי. במקביל, עם גיוס מחזור נובמבר הכריזו מפקדי הגדוד על עלייה של 70% ביחס לגיוס בשנה שעברה

טקס השבעה של הנח"ל החרדי בגבעת התחמושת, מאי 2013. נועם מושקוביץ
טקס השבעה של גדוד הנח"ל החרדי בגבעת התחמושת, מאי 2013/נועם מושקוביץ

גדוד הנח"ל החרדי רשם השבוע היסטוריה: לראשונה מאז הקמת הגדוד יוענק פרס הרמטכ"ל לגדוד נצח יהודה. הפרס היוקרתי מוענק על הישגים יוצאי דופן ויצירתיות בתחום המבצעי. ההודעה על היחידה הזוכה התקבלה בתום סדרת ביקורות שנערכו בגדוד לבדיקת תפקודו של בכמה קטגוריות ובדגש על איכותו המבצעית. בשבועות הקרובים ישתתפו חיילי הגדוד בטקס חלוקת הפרס, אז יוכרזו הישגיהם בקטגוריות הנבחנות במסגרת הפרס.

עוד בוואלה! חדשות:
מרדפים אחרי מבקשי מקלט בנגב: "יש לנו זכויות"
פוטין: אעניק חנינה לאיל ההון היהודי חודורקובסקי
עבודות שירות לסא"ל שהיכה בנשקו פעיל שמאל בפניו

הפרס היוקרתי מצטרף לשני פרסים נוספים שבהם זכה הגדוד החרדי בשבועות האחרונים. האחד, פרס ראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה (אט"ל) על היערכות ראויה לשבח של הגדוד בתחום הלוגיסטי, הכוללת תחזוקה ושמירה על ציוד. השני, פרס מפקדת זרוע יבשה (מז"י) על היערכות ראויה לשבח בתחום הבטיחות תוך ריכוז מאמץ למניעת תאונות. לצד זאת, הגדוד מועמד לשני פרסים נוספים: פרס החינוך, בזכות תכנית חינוכית יוצאת דופן שנבנתה בשיתוף פעולה בין קצין החינוך של הגדוד לבין רבני עמותת הנח"ל החרדי, ופרס מפקדת קצין צנחנים וחיל רגלים ראשי (מקחצ"ר) על הצטיינות בשמירה על ביטחון בגזרה שעליה אמונים החיילים החרדים.

טקס השבעה של הנח"ל החרדי בגבעת התחמושת, מאי 2013. נועם מושקוביץ
"כשמתחשבים בחרדים ומייצרים תנאים מתאימים הם מגיעים להישגים גבוהים"/נועם מושקוביץ

השנה רשם הגדוד גם עלייה חדה במספר המתגייסים אליו. בחודש נובמבר האחרון גויסו 286 חיילים חרדים - עלייה של 70% ביחס לגיוס המקביל בשנה שעברה. בסך הכול, גויסו השנה בשלושת מחזורי הגיוס 754 חיילים חרדים לנח"ל החרדי. מדובר בעלייה של יותר מ-50% ביחס לגיוס בשנה שעברה. בדיון שנערך לאחרונה בכנסת בוועדת הכספים אף ציינו נציגי צה"ל כי לצד הגידול בגיוס לגדוד בשנה האחרונה חל גם שינוי מגמה ברקע המתגייסים. בעוד שבחלק מהגיוסים בשנים האחרונות חלק ניכר מהמתגייסים השתייכו לציבור הדתי-לאומי, בגיוס של השנה האחרונה בין 80% ל-90% מהמתגייסים הם בוגרי ישיבות חרדיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ברקע ממשיך הוויכוח על גיוס חרדים

בעמותת הנח"ל החרדי, השותפה עם צה"ל בהקמתו של הגדוד וביצירת התנאים המתאימים לחיילים החרדים מבחינה דתית, מציינים בסיפוק כי "גדוד הנח"ל החרדי הוא ההוכחה הטובה ביותר שכאשר מתחשבים בחרדים ומייצרים עבורם את התנאים המתאימים הם יגיעו להישגים גבוהים גם מבחינה מבצעית". בעמותת הנח"ל החרדי אף הוסיפו ואמרו: "כל זה נעשה למרות המתח שקיים בחודשים האחרונים בציבור סביב גיוס חרדים בעקבות המצב הפוליטי. המתח הזה מזיק לשילובם של חרדים בצה"ל והוא מיותר לחלוטין".

גדוד הנח"ל החרדי, גדוד נצח יהודה, הוקם בשנת 2002, והפך לאחד מגדודי החי"ר הגדולים בצה"ל. לאחר שנים של תעסוקה מבצעית בבקעת הירדן, הוחלט לשתף אותו בפעילות המבצעית בגזרות שונות לאור העלייה ברמתו המבצעית. מפקדי פיקוד מרכז השונים אף שיבחו לאחרונה את הישגיו של הגדוד בלחימה בטרור.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully