וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של החייל שנהרג: "חבל שהבת הקטנה לא תכיר אותו"

קובי מנדל

16.12.2013 / 11:40

אביו של החייל שלומי כהן סיפר בבכי על אדם שהקדיש את חייו לצה"ל, ועל הריק הגדול שנותר אחרי לכתו. הוא לא חסך את ביקורתו מצה"ל: "מדוע בני נסע בלילה, לבד, בטנדר אזרחי?"

צילום: אדריאן הרבשטיין, טל אנגלנדר, שלומי גבאי, אלון בסון – משרד הביטחון; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

אביו של רב-סמל ראשון שלומי כהן, שנהרג אמש מירי חייל לבנוני סמוך לגבול ליד ראש הנקרה, סיפר הבוקר (שני) לוואלה! חדשות כי בנו הותיר בת קטנה בגיל עשרה חודשים "שלא תכיר את אביה". כהן, בן 31 במותו, הקדיש את חייו לצה"ל. אביו של שלומי, יוסי, סיפר מביתו בקרית חיים שבנו היה ביישן וצנוע ו"תרם המון לצבא". "הוא התחתן לפני שנתיים וחצי והתגורר יחד עם אשתו בעפולה. אשתו היא בחורה צעירה שהפכה ברגע לאלמנה, כואב לנו מאוד", מירר האב. כהן ייטמן היום בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה.

הותר לפרסום: חייל צה"ל נהרג בגבול לבנון

תקרית אש בצפון: חייל צה"ל נהרג מירי מלבנון. טל אנגלנדר
"קשר את עתידו לחיל הים". שלומי כהן/טל אנגלנדר

רס"ר שלומי כהן נורה אמש בסביבות השעה 20:30 בשעה שנהג בכלי רכב ליד מוצב ראש הנקרה של חיל הים. מבדיקת האירוע עולה שחייל לבנוני פתח באש לכיוונו, פגע בו וגרם להתהפכות הרכב. כוח של צה"ל שהוקפץ למקום פתח בסריקות שכן התעורר חשש לחדירה, ובמקביל פינה את כהן לבית החולים בנהריה, שם נקבע מותו. לבד מבתו הקטנה שחר, ואשתו מעין, הותיר אחריו כהן זוג הורים - יוסי וכוכי, ושני אחים - סיוון בת 26 וליעד בן שמונה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חייל צה"ל נהרג בתקרית ירי בגבול לבנון. אדריאן הרבשטיין
"איך הוא נסע לבד?". אזור התקרית, אמש/אדריאן הרבשטיין

כהן קשר את עתידו לחיל הים לאחר שהיה עתודאי של צה"ל. "הוא ראה את עצמו ממשיך ותורם לצבא, ולמעשה הוא סלל את הדרך מבית הספר התיכון. הוא לקח את הפרויקט של הצבא בחיל הים, המשיך בשירות קבע וביצע את כל המשימות על הצד הטוב ביותר", סיפר האב השכול.

אביו סיפר על המפגש האחרון עם בנו ועל השיחה האחרונה ביניהם. "שוחחתי אתו אתמול בבוקר, על ענייני דיומא. מי חשב שזו תהיה השיחה האחרונה?". האב סיפר כי ראה את בנו לפני שבועיים במפגש משפחתי גדול הצד, בביתם של הזוג הצעיר בעפולה. "לצערנו ,זה מפגש הפרידה שהיה לנו, כי מאז לא ראינו אותו. הוא היה אמור לבוא ביום שישי לכאן כדי שניפגש. זה כבר לא יקרה".

יעלון: רואים בצבא לבנון אחראי

האב הוסיף כי הבן לא הרחיב את הדיבור על שירותו בגבול, אולם לדבריו המשפחה לא דאגה לגורלו, משום הבן עסק בשירותו "בכל הדברים ש(נמצאים) לפני הגבול". עם זאת, למשפחה עדין נותרה אי-בהירות באשר לתקרית בה מצא בנם את מותו. "איך הוא נסע בלילה לבד עם טנדר אזרחי, מי שלח אותו?", תמה האב, "אנחנו מאוד מקווים שנקבל תשובות מהצבא, יש פה איזה מחדל", אמר. לדברי האב, אף גורם מהיחידה של בנו עדיין לא דיבר עם המשפחה. "הוא היה במילה אחת - מלאך" אומר האב.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחס הבוקר לתקרית, ואמר כי ישראל רואה בממשלת לבנון ובצבאה האחראים "למה שקורה בצד שלהם". יעלון ציין שהיום תתקיים פגישה בין קציני קישור של צה"ל וצבא לבנון על מנת לברר את נסיבות התקרית. "אנחנו נדרוש מצבא לבנון קודם כל הסבר מה בדיוק קרה ואם באמת מדובר בחייל סורר, מה עשו אתו ומה הצבא הלבנוני מתכוון לעשות כדי למנוע אירועים מהסוג הזה", הוסיף שר הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully