וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מחטיפת חיילים: "איום אסטרטגי על צה"ל"

יהושע בריינר

3.11.2013 / 20:11

בפיקוד מרכז גובר החשש שחוליות פלסטיניות ינסו לפתות חיילים להגיע לשטחי הרשות, יחטפו אותם וינסו לסחור בהם או בגופותיהם. חקירת רצח תומר חזן: קרובי משפחת החוטף סייעו

צילום: קובי אליהו, טל אנגלנדר, דניאל בוק; עריכה: טל רזניק

(צפו בהלווייתו של תומר חזן לפני כחודש וחצי)

חודש וחצי לאחר רצח החייל תומר חזן סמוך לקלקיליה, קצינים בכירים באוגדת יהודה ושומרון מביעים חשש הולך וגובר מניסיונות של פלסטינים לחטוף אזרחים ישראלים, בדגש על חיילים, על מנת לשאת ולתת על גופותיהם לצורך שחרור אסירים פלסטינים.

קצין בכיר בצה"ל סיפר היום (ראשון) לוואלה! חדשות כי לפני כשבוע אף נעצרה חוליה באזור רמאללה, לאחר שתכננה לבצע "פיגוע מיקוח". לדברי הקצין הבכיר, החוליה הייתה כבר בשלבים מתקדמים מאוד של הוצאת הפיגוע אל הפועל. בין היתר, אף הכינה מערה באזור על מנת להחביא בה את גופת החייל, שאותו תכננו גם לרצוח.

בפיקוד מרכז מעריכים כי בכוונת החוליות לפתות חיילים להגיע מישראל אל שטחי הרשות הפלסטינית, ייתכן שבעזרת הבטחה לעסקאות שונות בעלות מאפיינים פליליים, כמו עסקאות סמים או עסקאות לקניית סחורה בזול. "הקלות שבה אפשר לפתות חייל להגיע משטח ישראל אל תוך שטחי A (שטחים בשליטה אזרחית וביטחונית פלסטינית – י"ב) ומשם להכניס אותו לרכב ולהיעלם היא בלתי נסבלת", אמר קצין בפיקוד מרכז.

לאחרונה: סוכלו כ-40 פיגועי חטיפה

רק בשנה האחרונה הצליחו בצה"ל ובשב"כ להגיע לכ-40 סיכולים של חוליות פלסטיניות שהתכוונו לחטוף חיילים, אולם רצח החייל תומר חזן, שהגעתו לשטחים הייתה בעלת מאפיינים דומים לזה שממנו חוששים בצה"ל, מגביר את החשש והדגש ששמים בצבא לנושא. בין היתר, מדגישים מפקדים בפני חיילים לא להיכנס לשטחי הרשות הפלסטינים ולא להתפתות לעסקאות שונות באזור. "איום החטיפה הוא אחד החששות המרכזיים כיום והוא איום אסטרטגי על מדינת ישראל וצה"ל", הסביר קצין בכיר. לדבריו, בכל תרגיל נערך תרחיש שבו נחטף חייל. "אנחנו שמים דגש על האיום יותר ויותר בתקופה האחרונה".

במקביל, נמשכת חקירתו של החשוד ברצח תומר חזן, נידאל עמאר מהכפר בית אמין שעבד עם החייל במסעדת "צחי בשרים" בבת ים. מהחקירה עולה כי חזן עצמו נחנק למוות בטרם הושלך לבור באזור הכפר, וכי ככל הנראה עמאר קיבל עזרה מקרובי משפחתו. כמו כן, גובר החשד כי אחיו של עמאר הכלוא בישראל, שאותו התכוון נידאל לשחרר באמצעות גופתו של חזן, ידע על כוונות אחיו.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

לקריאה נוספת:
הכירו את היחידה שתסכל אירוע ”גלעד שליט 2”
”הרשות עצרה אנשי חמאס ליד זירת רצח תומר חזן”
אביו של רוצח החייל על בנו: ”הייתי יורה לבני בראש”

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully