וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בדרום: רקטה התפוצצה באשכול, אין נפגעים

יום לאחר התקרית בכיסופים, רקטה נורתה מעזה והתפוצצה בשטח פתוח מבלי לגרום נזק. טרם השיגור לא נשמעה התרעת צבע אדום. כוחות הביטחון פתחו בסריקות לאיתור שרידי הרקטה

הדרום מתחמם: יום לאחר התקרית שבה נפצעו חמישה חיילי צה"ל מפיצוץ מטען במנהרת טרור באזור כיסופים, רקטה נורתה אתמול אחר הצהריים (שישי) מרצועת עזה לעבר הדרום. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. ככל הידוע, איש לא נפגע ולא נגרם נזק. מערכת ההתרעה "צבע אדום" לא נשמעה טרם הנפילה. כוחות הביטחון החלו בסריקות באזור על מנת לאתר את שרידי הרקטה.

שיגור רקטות מצפון רצועת עזה לעבר ישראל. 15 בנובמבר 2012. רויטרס
הרקטה התפוצצה בשטח פתוח/רויטרס

בסביבות השעה 22:40 שלשום, הגיעו לוחמים מחיל ההנדסה, חי"ר ושריון למנהרה באזור קיבוץ עין השלושה, והחלו לקדוח בור לכיוון המנהרה, במטרה לנקז דרכו חומרי נפץ שישמידו את המנהרה. כפי הנראה, פעילות המקדח הייתה זאת שהפעילה מטען סולר רב עוצמה שחמאס הניח במקום.

הפלסטינים, מצדם, דיווחו על ארבעה הרוגים באזור כיסופים, ולהערכת קצין בכיר בצה"ל מדובר ב"ארבעה בכירים מהזרוע הצבאית של חמאס שארבו לכוחות הלוחמים בתוך המנהרה במהלך הכנות לביצוע תקיפה משלהם". לדבריו, מדובר במומחים של חמאס מתחום הרקטות ולוחמה תת-קרקעית. "אנחנו מעריכים שחמאס הורתע, השמדנו לו מנהרה אסטרטגית".

כוח צה"ל באזור כיסופים, 1 בנובמבר 2013. דייב בוימוביץ'
כוח צה"ל באזור כיסופים לאחר התקרית שלשום/דייב בוימוביץ'

בלילה שבין יום ראשון לשני השבוע, נורה מטח רקטות לעבר שטח ישראל מכיוון רצועת עזה. מערכת "כיפת ברזל" איכנה שיגור של ארבע רקטות. אחת מהן, שנורתה לעבר העיר אשקלון, יורטה על ידי המערכת. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק מהירי. בשל הירי, אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי עוטף עזה ובאשקלון. על פי ההערכות, הפלסטינים שיגרו את הרקטות מאזור בית-לאהיה שבצפון רצועת עזה.

יום קודם לכן, אתמול שוגרו מרצועת עזה שתי פצצות מרגמה לעבר יישובי המועצה האזורית אשכול, מבלי לגרום לנפגעים או נזק. פצצות המרגמה התפוצצו בשטח פתוח. בעקבות הירי, הונחו חקלאים שעיבדו את אדמותיהם סמוך לגדר המערכת לעזוב את האזור.

לקריאה נוספת:
גם ההערכה המוקדמת בצה"ל לא מנעה את הפגיעה בחיילים
תיעוד: כך פוצץ צה"ל את מנהרת הטרור שנחשפה ליד עזה
קרובי החייל שנלחם על ראייתו: "רואה בתפקיד שליחות"

(עדכון ראשון: 19:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully