וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מפסיק לאבטח את בת עין לאחר שחייליו הותקפו

יהושע בריינר

31.10.2013 / 18:22

כפיות טובה בבת עין: רעולי פנים תקפו פלסטיני וריססו בגז פלפל חיילים ששמרו על ההתנחלות במסגרת אבטחת יישובים. כתגובה, הורה פיקוד המרכז על הפסקת האבטחה הצבאית במקום

כפיות טובה בגוש עציון: שני אלמונים רעולי פנים תקפו היום (חמישי) חיילים ופלסטיני בכניסה להתנחלות בת עין שבגוש עציון וריססו את פניהם של השלושה בגז פלפל. הם תקפו את הפלסטיני באלה ונמלטו מהמקום. השלושה נפצעו בעיניהם באורח קל, טופלו במקום ולא נזקקו לטיפול רפואי. בעקבות האירוע, הורה פיקוד מרכז על הפסקת האבטחה הצבאית ביישוב.

האירוע החל לאחר שתושבים בבת עין הזמינו סחורה ממשאית פלסטינית, וזו הגיעה לכניסה ליישוב. במקום היו שני חיילים ששמרו על ההתנחלות במסגרת אבטחת יישובים. כאשר ירד נהג המשאית מכלי הרכב, הגיחו שני רעולי פנים מתוך היישוב, ריססו את פניהם של החיילים בגז פלפל ותקפו באלה את הנהג.

בעקבות התקיפה החלו סריקות לאיתור רעולי הפנים ובצה"ל אמרו כי הם "רואים בחומרה רבה את המעשה ומצפים מרשויות החוק למצות את הדין עם התוקפים". תושבים בגוש עציון, אזור הנחשב למתון מאוד מבחינה אידיאולוגית, גינו בתוקף את התנהגותם של התוקפים.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, דוידי פרל, אמר: "אנחנו ממש בהלם, זהו אירוע חמור מאוד ומעשה שלא יעשה. ברור שאנחנו נעשה כל שביכולתנו לסייע לצבא ולגורמי האכיפה כדי למגר את התופעה, ונפעל במישור החינוכי כדי שאנשי השוליים האלה יעברו סדרת חינוך".

"זה מעשה חמור שאין בינו לבין תושבי גוש עציון דבר", אמרו. "אנחנו מגנים כל אקט אלים שכל כולו נובע מגזענות ושנאה ואין לנו חלק באותם אנשים", אמר אחד התושבים. "תושבי בת עין כלל אינם זכאים לשמירה אך צה"ל בכל זאת דואג להם. והנה, היום התברר שמי שמרחם על אכזרים סופו שחייליו יותקפו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully