וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחטיבת כפיר מאמינים בביאת המשיח?

10.10.2013 / 9:21

בחטיבה שקולטת את חיילי הנח"ל החרדי הניפו את דגלי המשיח הצהובים במהלך מסע כומתה. בסיומו, פקדו על החיילים לשיר את "אני מאמין" לאחר ההמנון - בניגוד לפקודות צה"ל

חיילי מחזור מרץ 13' עמדו ביום שני במסדר קבלת הכומתה המנומרת של חטיבת כפיר בפאתי עפולה בתום מסע בן 50 קילומטרים. מפקדי החטיבה נאמו, בוצעו תרגילי סדר, הושמעו שירים ובתום הטקס צעק רס"ר הגדוד: "לשירת התקווה ואני מאמין - מסדר יעבור לדום, מסדר דום". החיילים העריכו בתחילה כי לא שמעו נכונה את פקודת הרס"ר. אך בתום שירת ההמנון החלו חלק ממאות החיילים שנכחו במקום לשיר את השיר "אני מאמין בביאת המשיח". השירה הביכה חלק מהחיילים משום שהם לא הבינו כיצד קשור השיר בעל הזיקה הדתית למסלול לוחמים בחטיבה.

אחד הלוחמים שהובכו בטקס סיפר לבני משפחתו: "זה היה מצב מאוד מביך, כי חלק מהחיילים שרו, חלק לא ידעו את כל המילים וחלק התעקשו לא לשיר בכלל". לדברי החייל, לא מדובר במקרה נקודתי. במהלך מסע הכומתה רצו חלק מהלוחמים עם דגל 'ביאת משיח' הצהוב וציור של כתר. "אני מבין שזה קורה כי הם מהנח"ל החרדי, אבל זה לא מעניין. שישמרו על הפקודות", אמר.

לוחמי חטיבת כפיר. דובר צה"ל
"לא ידענו איפה לקבור את עצמנו מרוב מבוכה", לוחמי חטיבת כפיר/דובר צה"ל

לדברי לוחם נוסף, התברר כי הקצינים הצדיעו במהלך השירה גם לאחר תום שירת ההמנון. "זה היה קטע הזוי", הודה. "אחר כך הבנתי שמי שהצדיע היה דתי. לא ידענו איפה לקבור את עצמנו מרוב מבוכה. עוד מעט גם ישירו שיר עבור הדרוזים והצ'רקסים". יצוין כי הנפת הדגל במהלך מסע כומתה ושירת "אני מאמין" בטקס מנוגדות לפקודות צה"ל.

גדוד הנחל החרדי נקלט בתוך חטיבת כפיר, שעושה מאמצים רבים לסייע לחיילים החרדים להתאקלם בה. השנה, נקלט בחטיבה מחזור גיוס חרדי גדול במיוחד ובו כמאתיים חיילים, ובכך גדלה המתיחות המובנית בין החילונים והחרדים בה.

מדובר צה"ל נמסר: "הטקסים והמסעות בחטיבת כפיר מתקיימים על פי הכללים המקובלים בצה"ל, ואין להשליך ממקרה פרטני זה על אופייה של החטיבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully