וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחיה לרשויות: היערכו למצב חירום עד יום א'

יהושע בריינר

29.8.2013 / 13:30

במכתב שהעביר המשרד להגנת העורף לראשי הרשויות המקומיות, הורה להשלים את ההיערכות להפעלת תכנית "זמן יקר" למעבר משגרה לחירום במהירות, במקרה של הידרדרות במצב הביטחוני

צילום: עומר מירון, ערן גילווארג; עריכה: יאיר דניאל

הכוננות לקראת תקיפה אמריקנית בסוריה עולה מדרגה: המשרד להגנת העורף הורה הבוקר (חמישי) לכלל הרשויות המקומיות ברחבי הארץ להיערך להפעלת תכנית שעיקריה מעבר משגרה לחירום תוך פרק זמן קצר עד ליום ראשון הקרוב. מנכ"ל המשרד להגנת העורף, דן רונן, שיגר מכתב בנושא לראשי הרשויות, שהגיע לידי וואלה! חדשות. התכנית, המכונה "זמן יקר" כוללת בדיקה מקיפה של כלל הגורמים באשר למוכנותם לשעת חירום לקראת האפשרות להסלמה במצב הביטחוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך תכנית "זמן יקר" למעבר משגרה לחירום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המעבר ממצב שגרה לחירום עקב שינויים ביטחוניים באזורינו מחייב היערכות מתאימה למענה הולם בעת הצורך", כתב רונן. "'זמן יקר' הינה תכנית לביצוע הסדרה של פעילות בפרק זמן קצר, שמטרתן שיפור מוכנות מערכי החירום בעורף לקראת מצב של הידרדרות ביטחונית אפשרית ופגיעה בעורף המדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"לנער את האבק מעל לנהלי החירום"

על פי התכנית שצורפה לראשי הרשויות, עליהם לוודא כי הם מוכנים למעבר לחירום עד ליום ראשון הקרוב. בין היתר, כוללת התכנית בדיקה עדכנית של עובדי העירייה שאמורים לעבוד גם במהלך מצב חירום, בדיקה עדכנית של הנהלים לשעת חירום, בדיקה פיזית של האמצעים במחסני החירום של הרשות ובהם מכלי מים, תאורת חירום ואמצעים נוספים, פרסום הנחיות ומידע חיוני לתושבים, זירוז הצטיידות בציוד החסר, עדכון ורענון של תכנית חלוקת מזון לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים. כמו כן, היא תכלול רענון בנושא פינוי וקליטת אוכלוסייה, כולל בדיקת ההיערכות של מתקני השהיה ברחבי הרשות המקומית, בדיקה מול משרד הבריאות והרווחה לגבי ההיערכות לפינוי אזרחים מוגבלים, עדכון נתוני אתרים במרחב הרשות המקומית שעלולים, על פי התכנית "ליצור החרפה במצב", כדוגמת מתקנים המכילים חומרים מסוכנים וכן סעיפים נוספים. במכתב מדגיש המשרד להגנת העורף כי האחראיות לעניין מוטלת על העירייה.

"מדובר בתכנית שמטרתה בעיקר לנער את האבק מעל לנהלי החירום", אומר ראש אגף הביטחון ברשות מקומית במרכז הארץ. "אנחנו, מבחינתנו, כבר השלמנו מזמן את ההיערכות, אבל בכל זאת אנחנו היום, לאור הבקשה, מרעננים את הנהלים, מוודאים מול המתנדבים שלנו שהם פעילים ועוברים שוב על המקלטים לוודא שאם וכאשר נידרש, הכול יעבוד כמו שצריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully