וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלה צפונה: נגיף הפוליו נמצא גם בבקה אל גרביה

משרד הבריאות הודיע כי נגיף פוליו פראי נמצא גם במרכז טיהור השפכים בעיר. מאז תחילת מבצע "שתי טיפות" שלשום חוסנו 182 אלף ילדים, כשמספר היעד עומד על חצי מיליון

תגלית מדאיגה עם תום היום השלישי למבצע החיסונים הארצי נגד פוליו: ממשרד הבריאות נמסר היום (שלישי) כי נגיף פוליו פראי נמצא גם במרכז טיהור השפכים בבקה אל גרביה והדגישו כי נדידת הנגיף צפונה מוכיחה כי יש צורך בחיסון הילדים בכל המדינה. שרת הבריאות יעל גרמן קראה לכלל ההורים לחסן את ילדיהם גם במרכז וגם בצפון.

למפת ההתחסנות של משרד הבריאות - לחצו כאן

היום התחסנו כ- 48 אלף ילדים בכל רחבי הארץ נגד הנגיף. מאז תחילת המבצע התחסנו בסך הכל כ-182 אלף ילדים, בעוד היעד למבצע הארצי הוא חיסון של כחצי מיליון עד מיליון ילדים, בהתאם להסכמת ההורים.

חרף התלונות של הורים לילדים בעלי מערכת חיסונית מוחלשת שחוששים להתחסן, הדגיש משרד הבריאות כי נגיף הפוליו הפראי מסוכן למדוכאי חיסון הרבה יותר מחיסון חי מוחלש שניתן במסגרת המבצע. עם זאת, אמרו שם כי לשם זהירות מונעת, ההנחיות הן - כאמור - שלא לחסן ילדים אם קרוב משפחה שמתגורר עמם באותו בית סובל מדיכוי חיסוני. "אחיות טיפות חלב תודרכו לבצע תשאול ולאתר ילדים בקבוצה זו ולהימנע מחיסונם", נמסר.

האנשים שנכללים בקטגוריית המדוכאים חיסונית הם ילדים או מבוגרים לאחר השתלת מח עצם, חולי סרטן או מטופלים בכימותרפיה לתקופה של עד שישה חודשים מתום הטיפול. כמו כן, מדובר בחולים עם חסר גאמא גלובולין בדם, או תת גאמא גלובולין משמעותית. "בכל מקרה של ספק לגבי חומרת הדיכוי החיסוני יש להתייעץ עם הרופא המטפל", נמסר ממשרד הבריאות. כמו כן הבהירו שם כי רוב הילדים והמבוגרים עם דיכוי חיסוני אינם מצויים בסיכון יתר כתוצאה מחשיפה אפשרית לחיסון החי המוחלש, שכן ברוב המקרים של דיכוי חיסוני, הזיכרון החיסוני של גופם, מספיק כדי להתמודד עם נגיף חי מוחלש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully