וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נערכים בשב"ס לשחרור האסירים הפלסטינים

עם קבלת רשימת 26 האסירים שישוחררו במסגרת המו"מ, יחל שירות בתי הסוהר בהליך הזיהוי, המיון והבדיקות הרפואיות של המיועדים לשחרור. "מודעים לרגישות המיוחדת של המבצע"

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: יותם בן-דוד

(תיעוד הפגנת הורים שכולים בדיון בעתירה שהוגשה נגד שחרור האסירים)

בשירות בתי הסוהר צפויים לקבל הערב (ראשון) את רשימת 26 האסירים הפלסטינים הראשונים המיועדים לשחרור בשבוע הקרוב במסגרת המשא ומתן המדיני. על פי הנוהל, לאחר האישור בוועדת השרים תתפרסם הרשימה באתר האינטרנט של הארגון, ולציבור יינתנו 48 שעות לפנות לבג"ץ ולהתנגד לשחרור אסירים מסוימים. עם זאת, עד היום בית המשפט מעולם לא התערב בהחלטות הדרג המדיני בכל הנוגע לשחרור אסירים ביטחוניים.

עם קבלת הרשימה יחל בשב"ס גם הליך הזיהוי, המיון והבדיקות הרפואיות של האסירים המיועדים לשחרור. במועד שייקבע, יתייצבו סוהרי יחידת נחשון, יחידת הליווי של שב"ס, בבתי הכלא שמהם צפויים לצאת האסירים המשוחררים באוטובוסים המיועדים לכך.

הובלת כמה עשרות אסירים נחשבת למשימה שגרתית למדי של היחידה, המשנעת מדי יום מאות אסירים מבתי המשפט ובחזרה לבתי הכלא. למרות זאת, בשב"ס מודעים לרגישות המיוחדת שבמבצע. בקרב האסירים הפלסטיניים לא נרשמו כל אירועים חריגים מאז נודע דבר השחרור, וההתנהלות בבתי הכלא שגרתית.

הפגנה נגד שחרור מחבלים, הבוקר מול ישיבת הממשלה, יולי 2013. נועם מושקוביץ
הפגנה נגד שחרור האסירים בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

בחטיבת המבצעית של צה"ל, בפיקודו של תא"ל יואל סטריק, נבנו כמה תרחישים למבצע שחרור האסירים הפלסטינים, אך עדיין ממתינים להחלטת בג"ץ והדרג המדיני כדי להעביר את הפקודה לפיקודים השונים.

גורם צבאי מסר כי "עדיין לא ברור לאן הם יעברו. אם ליהודה ושומרון, לעזה או שיגורשו לירדן". לדבריו, "אם הם ישוחררו ביהודה ושומרון המבצע יהיה באחריות אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון, אך אם הוא יהיה משולב למספר מקומות כמו בעסקת שליט, זה יכלול מספר פיקודים מרחביים".

הערכה היא שהערב תינתן ההחלטה ופקודת המבצע תופץ בקרב הגורמים הרלוונטיים. נוסף לכוחות שב"ס ומשטרת ישראל ישתתפו במבצע כוחות חיל רגלים, המשטרה הצבאית, חיל האוויר, וקציני התיאום והקישור של מתאם הפעולות בשטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully