וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: משרד השיכון אישר בניית 1,200 דירות - רק בגושים

11.8.2013 / 11:53

למרות ההתנגדות האמריקנית, משרד השיכון יפרסם מכרז לבניית 800 דירות מעבר לקו הירוק בירושלים ועוד 400 בעציון, באריאל ובמעלה אדומים. שר השיכון אריאל: "לא נקבל תכתיבים"

מכרז משמעותי ראשון לשיווק דירות מעבר לקו הירוק מאז תחילת השיחות עם הפלסטינים יוצא לדרך: לוואלה! חדשות נודע כי היום בצהריים (ראשון) יפרסם משרד השיכון באמצעות מינהל מקרקעי ישראל מכרז לשיווק של כ-1,200 יחידות דיור במזרח ירושלים ובגושי ההתנחלויות הגדולים, זאת חרף ההתנגדות האמריקנית להמשך הבנייה מעבר לקווי 67' כפי שבאה לידי ביטוי בהודעה של מחלקת המדינה רק ביום חמישי שעבר.

לא מדובר בפרסום מכרז ראשוני אלא ביחידות דיור שעברו את כל הליכי התכנון והבניה הדרושים, והמכרז הוא לבנייה בפועל של אותן יחידות. רוב היחידות, כ-800, ייבנו בשכונות שמחוץ לקו הירוק בירושלים: בשכונות הדרומיות גילה והר חומה ישווקו 400 יחידות דיור ו-210 בהתאמה, ובפסגת זאב שבצפון העיר ישווקו 183 דירות.

בגושי ההתנחלויות הגדולים ייבנו עוד כ-400 יחידות דיור: 117 באריאל, 149 באפרת, 92 במעלה אדומים ו-36 בבית"ר עילית.

בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית (יהודה ושומרון). רויטרס
800 דירות בירושלים/רויטרס

בלשכתו של שר השיכון, אורי אריאל, דחו את הטענות כי הבנייה היא תגובה להחלטת הממשלה על שחרור אסירים, ומסרו כי יש כוונה לשווק עוד מאות יחידות דיור לבנייה בשנה הקרובה. מאז כינונה של הממשלה שרר מתח בין אריאל לראש הממשלה, בנימין נתניהו, סביב שיווקן של יחידות הדיור המדוברות, כאשר שר השיכון רמז במספר הזדמנויות כי הוא נמנע מלשווק את הדירות בהוראת ראש הממשלה. בירושלים ישנן כ-2,500 דירות שניתן לשווק בסך הכל.

אריאל אמר הבוקר כי "ממשלת ישראל פועלת להורדת יוקר המחיה בכל חלקי מדינת ישראל. אף מדינה בעולם לא מקבלת תכתיבים ממדינות אחרות היכן מותר לה לבנות והיכן לא. אנו נמשיך לשווק דירות ולבנות בכל רחבי הארץ, בנגב בגליל ובמרכז כדי לענות על צרכי כל תושבי מדינת ישראל. זה הדבר הנכון כעת, הן מבחינה ציונית והן מבחינה כלכלית".

אלא שהמשך הבנייה בשטחים כפי שמעוניין אריאל, לא מש מעיניי האמריקנים. רק בשבוע שעבר הבהירה דוברת מחלקת המדינה בוושינגטון, ג'ן סאקי, כי ארצות הברית "אינה מקבלת את הלגיטימיות של המשך פעילות ההתנחלויות". הודעתה של סאקי נאמרה בתגובה לשאלה שנגעה לדיווח, שלפיו ישראל אישרה בנייה רחבה מחוץ לקווי 67' שפרטיה המלאים מתפרסמים כאן לראשונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תכנון מאות יחידות הדיור בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully