וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: פעילי חמאס עוברים לשורות ארגוני הג'יהאד

2.8.2013 / 0:03

בעקבות סגירת מנהרות ההברחה הרבות בציר פילדלפי איבד הארגון את מקור הכנסתו העיקרי. כך, פעילים בזרוע הצבאית לא מקבלים משכורות מלאות ובמערכת הביטחון מודאגים מההשלכות

במערכת הביטחון מביעים לאחרונה חשש מפני מעבר של פעילים בזרוע הצבאית של חמאס בעזה לשורות ארגוני הג'יהאד הסוררים ברצועה. זאת, לאחר שצבא מצרים סגר בשבועות האחרונים מנהרות הברחה של פלסטינים לאורך ציר פילדלפי. לטענת גורמים במצרים, היקף המנהרות שנסגרו הוא הגדול ביותר זה עשרות שנים. סגירת המנהרות הביאה לפגיעה כלכלית קשה בחמאס, שמקור הכנסתו העיקרי הוא מסים שנגבים מהמבריחים בדרום הרצועה, כיוון שהסחורות מועברות עתה דרך מעבר כרם שלום והמיסוי עליהן עובר לרשות הפלסטינית. ניסיונות חמאס לבצע מהלך כוחני לגביית מסים סמוך למעבר, נבלמו על ידי הרשות הפלסטינית - בסיוע מצרים.

מנהרות הברחה בין עזה ובין מצרים. AP
איבדו את פרנסתם. מנהרת הברחה בין מצרים לעזה/AP

גורם ביטחוני בכיר הסביר אתמול (חמישי) כי לקראת הרמדאן, העביר חמאס רק חצי משכורת לפעילי השטח בזרוע הצבאית והלחץ עליו גדל כי ההכנסות ממסים ירדו משמעותית. "הלחץ שמפעילים המצרים הוא מאוד משמעותי ומתוך ראייה שזה לא משתנה, מתחילים פעילי הזרוע הצבאית של חמאס לפזול לארגוני ג'יהאד ברצועה שיש בהם כסף", טען הגורם בשיחה עם וואלה! חדשות. "לכן, חמאס מנהל כעת מגעים עם כמה מדינות, ביניהן איראן, לקבלת תרומות".

לדברי הגורם, "בימים האחרונים, החלו חמולות אבו-דורמוש ואבו-ריש להפעיל מנהרות להברחת דלק, מלט וחצץ מתחת לאף של המצרים. לא ברור אם המהלך הוא באישור מצרי או מתוך ניסיון לנצל רפיון במסגרת המבצע המצרי 'סופה במדבר', אבל זו עובדה בשטח". הגורם העריך כי מעבר של פעילי חמאס לארגוני הטרור הג'יהאדיסטיים עלול להפר את השקט ברצועת עזה.

פעילי חמאס ברצועת עזה. מרץ 2013. רויטרס
במערכת הביטחון חוששים שמעבר הפעילים יפר את השקט ברצועה/רויטרס

בשלב זה, טוען הגורם הבכיר, הצבא המצרי החליט להציב כוחות גדולים ב"צווארי הבקבוק" בהם נעים כנופיות הבדואים ותאי הטרור של אל-קאעדה. לשם כך, לדבריו, נסגרו שלושת הצירים המרכזיים שמובילים לרפיח. בעוד ההתנגשויות בין הצבא המצרי לכנופיות המבריחים ותאי הטרור נמשכים, נהרגים מדי לילה שוטרים מצרים ומותקפים מוצבים אך גם הצבא המצרי נוחל הצלחות גדולות. הגורם הביטחוני הבכיר ציין כי מאחורי הקלעים רוקם הצבא המצרי הסכם עם עשרות השבטים הבדואיים לצמצום המרחבים בהם פועל הצבא ומתוך ניסיון לבודד את תאי הטרור שפועלים בסיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully