וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטר משמר הגבול סוטר לעציר כפות בחברון

יהושע בריינר

1.8.2013 / 16:20

מצלמה של "בצלם" תיעדה כיצד לפני כשבוע וחצי ליווה שוטר מג"ב עציר, ככל הנראה פלסטיני, למכונית משטרה, התעמת איתו מילולית והכה אותו בעורפו בעת שידיו כפותות

צילום: באדיבות ארגון "בצלם", עריכה: יאיר דניאל

שוב מצליחות מצלמות של ארגון "בצלם" לתעד אלימות של כוחות הביטחון בחברון: מתנדב של הארגון תיעד שוטר מג"ב סוטר לעציר, ככל הנראה פלסטיני, כאשר הוא כפות ויחף בדרך לרכב משטרתי. האירוע התרחש לפני כעשרה ימים סמוך לחצות בתחנת המשטרה הצמודה למערת המכפלה. בסרטון נראה שוטר מג"ב מקיים דין ודברים עם עציר בעת שהוא מובל אל רכב משטרתי, מרים את ידו על העציר כשזה כבר עם גבו אליו וסוטר לו בעורפו.

בארגון "בצלם" ניסו לאתר את זהותו של האיש שתועד בעת מעצרו, כולל פניות לארגונים בינלאומיים ולמנהלת התיאום והקישור הפלסטינית. עם זאת, עד כה זהותו איננה ידועה ובשל כך הוחלט לטשטש את פניו בסרטון.

תיעוד: שוטר מג"ב סוטר לעציר כפות בחברון. צילום מסך
השוטר מרים את ידו על העציר כשזה כבר עם גבו אליו וסוטר לו בעורפו/צילום מסך

ממג"ב נמסר בתגובה: "התנהלות השוטר באירוע אינה עולה בקנה אחד עם ערכי המשטרה. האירוע ייבדק ויופקו הלקחים הנדרשים. במקביל, יועבר האירוע לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים".

אין זו הפעם הראשונה שבה מצליח הארגון לתעד בעזרת מצלמות שחילק לתושבים פלסטינים אלימות של כוחות הביטחון נגד עצורים פלסטינים. אחד המקרים הבולטים היה בכפר ניעלין שליד רמאללה ב-2008, שבו תועד מפקד גדוד בשריון, סא"ל עומרי בורברג, מוביל עצור כפות ומורה לחייל לירות בו, כאשר החייל לבסוף יורה ופוצע את העצור קלות. בעקבות כך נשפטו השניים והורשעו בעבירות של ניסיון לאיומים ושימוש בלתי חוקי בנשק.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully