וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחררה מצה"ל הנגדת מכלא 6 שהכתה חיילת אזוקה

30.7.2013 / 20:39

לאחר שהתגלה סרטון ממצלמת אבטחה בו נראית אשת הקבע המשרתת בכלא הצבאי מכה חיילת אזוקה שהתווכחה עימה, הוחלט במשטרה הצבאית להתיר את החוזה עימה ולשחררה לאלתר משירות צבאי

אשת הקבע שמשמשת כרס"פית פלוגתית בכלא 6 ותועדה לעיני מצלמות האבטחה מכה אסירה כבולה, תשוחרר משירותה הצבאי באופן מיידי, כך הוחלט בימים האחרונים על ידי המשטרה הצבאית. המקרה, אשר ארע לפני למעלה משלושה חודשים ודווח לראשונה לפני כחודש וחצי, נחשף לאחר שעו"ד עידן דביר, המתמחה בדין צבאי, הגיש תלונה לפרקליטות הצבאית בשמה של חיילת, עריקה שנכלאה לריצוי עונש, שהותקפה על ידי הנגדת לאחר שביקשה מהחיילת להיכנס לצינוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכתה את החיילת בניגוד לנהלים. הנגדת המודחת, משמאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין השתיים התפתח עימות מילולי, כשהחיילת סירבה להישמע לדרישות הנגדת בטענה ליחס מזלזל מצד האחרונה. לפתע, על פי החשד, תקפה הנגדת את החיילת באלימות קשה, והפילה אותה אל הקרקע תוך כדי שהיא בועטת בה ומכה אותה בידיה. מדריכי הכלואים שנכחו במקום לא מיהרו להפריד בין השתיים, ובשלב מסוים, על פי החשד, הנגדת אף ישבה על האסירה כאקט של ניצחון.

פרטי הפרשה הובאו לידיעתו של מפקד המשטרה הצבאית תא"ל מאיר אוחנה שהורה לחקור את התלונה לעומק. בתום איסוף העדויות בנושא נחשף צילום וידאו בו נראית אשת הקבע, המשמשת כרס"פית פלוגתית בכלא משתמשת בכוח לרתק את החיילת ולכבול אותה באזיקים לאחר שהתעמתה עם מדריכת הכלואים. עוד התברר בסרט הווידאו כי הרס"פית הכתה את החיילת בזמן שהיא כבולה, בניגוד לנהלים ולעיני מדריכות אחרות. עו"ד דביר שהתרעם על המעשים, כתב לפרקליט הצבאי הראשי האלוף דני עפרוני כי תקיפה של חיילת הכבולה באזיקים "צריכה להדאיג הורים ומפקדים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הציגה מכתבי הערכה מחיילים ששירתו עימה ומאסירות. הנגדת, משמאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר בחינה ועיון של הפרקליטות הוחלט שלא להגיש נגד אשת הקבע כתב אישום, אלא להעמיד אותה לדין משמעתי. עו"ד רס"ן במיל' קובי מרגוליב שמייצג את הרס"פית אמר לוואלה! חדשות, "מרשתי כמפקדת תורנית הוזעקה למקום. היא הפעילה כוח סביר כדי להשתלט על החיילת שהתעמתה עם מפקדים אחרים. היא נאלצה להוריד אותה לרצפה ולכבול אותה באזיקים בהתאם לנוהל. מה שכן ראו במצלמה זה כיצד היא נותנת לה מכה בכתף בזמן שהיא יושבת עליה והחיילת אזוקה". הסנגור הוסיף כי הרס"פית הביעה חרטה על מעשיה והציגה לשופט מכתבי הערכה והוקרה לא רק מחיילים בפלוגה אלא גם מאסירות שהודו לה על יחסה החם.

קצין בכיר במשטרה הצבאית גזר על הנגדת 28 ימי מחבוש על תנאי ובמקביל הוחלט להתיר את החוזה עמה ולשחרר אותה לאלתר משירות צבאי. מדובר צה"ל נמסר, "תקיימה בנושא חקירת מצ"ח, עם סיומה הועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית. לאחר בחינת חומר הראיות ושקילת השיקולים הרלוונטיים הוחלט להעמיד את הנגדת לדין משמעתי ולסיים את שירותה באופן מידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully