וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: מוזיקאי ניאו-נאצי חשוד בתכנון פיגועי טרור

17.7.2013 / 2:06

כריסטיאן ויקרנס נעצר זמן קצר אחרי שאשתו הצרפתייה רכשה ארבעה רובים. בעבר היה בקשר עם המחבל שביצע את הפיגועים בנורבגיה ב-2011, רצח את חברו הגיטריסט והצית כנסיות

משטרת צרפת עצרה אתמול (שלישי) את קריסטיאן ויקרנס, פעיל ניאו-נאצי מנורבגיה בן 40 החשוד כי תכנן לממש את האידיאולוגיה הגזענית שלו ולבצע פעולת טרור על אדמת אירופה. ויקרנס נעצר בביתו שבדרום-מערב צרפת, שם חיפשו השוטרים גם אמצעי לחימה וחומרי נפץ, בתום חקירה שבמהלכה התעורר חשד כי הוא מתכנן להוציא לפועל פיגועים. שר הפנים הצרפתי מנואל ואלס הודיע כי ויקרנס נעצר עם אשתו הצרפתייה מארי, בת 25, זמן קצר לאחר שזו רכשה ארבעה רובים.

החקירה נגד ויקרנס, מוזיקאי מוכר בארצו, החלה לאחר שהתברר כי הוא קיים קשר עם אנדרס ברינג בריוויק, פעיל ימין קיצוני נורבגי שביצע את שני הפיגועים ביולי 2011 באוסלו ובאי הנופש יוטויה הסמוך לו שבהם נהרגו 77 בני אדם. התביעה בצרפת הודיעה כי טרם הפיגועים קיבל ויקרנס מבריוויק עותק מהמניפסט שלו – "הכרזת העצמאות האירופית" – שעל פני 1,500 העמודים שבו שטח בריוויק את משנתו הגזענית נגד מוסלמים. בספר הזכיר בריוויק את שנאתו למוסלמים, וכתב כי אלה משתלטים על אירופה וכי ניתן לנצח אותם רק באמצעים אלימים. בשנה שעברה נידון לעונש מקסימלי של 21 שנות מאסר.

ויקרנס אף התייחס באתר האינטרנט שלו לספרו של בריוויק, אולם בפוסט שזכה לכותרת "מלחמה באירופה: פרק 5 – בריוויק נחשף", הוא מתח ביקורת על כך שבריוויק רצח יותר נורבגים חפים מפשע מאשר מוסלמים. ויקרנס, המגדיר עצמו פגאני, האשים את בריוויק בכך בהיותו סוכן ציוני ו"מפסידן נוצרי". ב-13 בדצמבר כתב באתר: "אם אתם, אזרחי אירופה היקרים, באמת רוצים להציל את אירופה, עליכם להבין כי הדבר היחיד שיש לעשות הוא להשליך הצידה את כל השטויות הנוצריות והאחרות ולאמץ אך ורק את הערכים והאידיאלים האירופיים ולאהוב את האלהויות האירופיות". הוא הוסיף: "אם אתם עובדים עבור הנצרות בדרך כלשהי, אתם עובדים עבור היהודים. פשוט וקל".

מתקפת טרור באוסלו, נורבגיה. רויטרס
עשרות בני אדם נהרגו בשני הפיגועים. מתקפת הטרור באוסלו, יולי 2011/רויטרס

אם לא די באידיאולוגיה המטיפה לעליונות הגזע האירופי הלבן ובקשר עם בריוויק, ב-1994 הורשע ויקרנס בכך שדקר למוות באוסלו את חברו הגיטריסט שעמו נהג לנגן. כמו כן, הוא הורשע בכך שהצית לפחות שלוש כנסיות ב-1992. הוא שוחרר ב-2009 אחרי שריצה 16 שנות מאסר ועבר להתגורר בצרפת עם רעייתו ושלושת ילדיהם.

"ויקרנס המשתייך לתנועה ניאו-נאצית, קיבל את המניפסט של בריוויק לפני הפיגוע ונשפט בנורבגיה באשמת רצח", אמר היום שר הפנים הצרפתי ואלס, "והוא תכנן פעולת טרור גדולה". ואלס אף התייחס גם לרובים שהתגלו ברשות אשתו של ויקרנס, ואמר כי החקירה "תחשוף את הנסיבות שבהן הושגו הרובים וכן לאיזו מטרה הם נועדו". ראש עיריית סלון לה טור, העיירה שבה התגוררה המשפחה, אמר כי הוא מופתע מהמעצר. "לא נתקלתי בשום דבר מוזר בוויקרנס, מלבד העובדה שהוא אהב ללבוש בגדי צבא ומוזיקה גותית", אמר ז'אן קלוד שאפור לתחנת BFM TV.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully