וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערביות-נוצריות שהתגייסו נתונות לאיומים ואלימות: "להרוג אותן"

קובי דוד

15.7.2013 / 12:43

יותר נוצריות בוחרות להתגייס לשורות צה"ל, אך בקהילתן לא תמיד מקבלים את ההחלטה בהבנה. שתי חיילות שהתגייסו באחרונה זוכות לאיומים וגידופים, וזיקוקים נזרקו לבית אחת מהן

לא רק חרדים: שתי חיילות ערביות-נוצריות מצפון הארץ שהתגייסו לצה"ל בשבוע שעבר נאלצות להתמודד בימים האחרונים עם גל של תקיפות מצד חוגים קיצוניים בקהילתן, המאיימים עליהן ומסיתים לרצח. בימים האחרונים אף נורו זיקוקים לביתה של אחת החיילות. המשטרה פתחה בחקירת האירועים.

לפני כשבוע הגיעו שתי החיילות הצעירות ללשכות הגיוס, כדי לפתוח בתהליך הקליטה בצה"ל. השתיים אף דרשו לשרת בתפקיד משמעותי בתקווה לעודד את שאר הצעירים הנוצרים להתגייס לצה"ל. תוך כמה ימים כבר עלו השתיים על מדים, ונשבעו אמונים למדינה. ההסתה ב"פייסבוק" החלה מיד: על דפי הפרופיל של כל אחת מהן נכתבו איומים בעילום שם, בהם "צריך להרוג אותם" (הטעות במקור ק.ד.), וגידופים בוטים וחריפים אחרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחרו להתגייס, וסובלות מאיומים. שתי החיילות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף השבוע עלו האיומים מדרגה, כשזיקוקים נורו לעבר ביתה של אחת החיילות שיצאה לחופשה קצרה. המשטרה פתחה בחקירה. "יש לחץ גדול שמופעל על שתי המשפחות", סיפר גורם המקורב להן. "זה לא נעים לדעת שמאיימים על הבת שלך רק בגלל שהיא החליטה לשרת בצה"ל מתוך רצון חופשי". הוא ציין כי החשש תמיד היה קיים, בייחוד לקראת גיוסה לצה"ל, אך לדבריו נחצו קווים אדומים. "ברגע שנורו לעבר ביתה של אחת החיילות זיקוקים המצב הלך והחמיר. חשוב לציין כי הן לא נרתעות והן עדיין ממשיכות לשרת בצה"ל".

"מדינת ישראל צריכה לעשות סוף לכל התופעה המכוערת הזו", ציין שאדי חלול, דובר הפורום לגיוס בעדה הנוצרית. "לצערי הרב, מדינת ישראל לא נוקטת ביד קשה כנגד אותם אנשים המרשים לעצמם לפעול באלימות מילולית מבזה - ואך חמור מכך לנסות ולפגוע בהן באופן אישי". לדבריו, הירי הוא חמור מאד ואין להתייחס לכך כלאחר יד. "אסור לתת להם לפעול כרצונם. משרד הביטחון והעומד בראשו צריך להתעורר ולטפל בעיה באופן בהול".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגידופים בפייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצד הביקורת בקהילה, נתוני הגיוס בקרב הערבים-הנוצרים נמצאים בעלייה ניכרת. מרביתם, אגב, משרתים בתפקידים קרביים, או בתפקידי מפתח אחרים. "המגמה רק הולכת ומתרחבת בכל שנה מחדש", סיפר חלול. "אם בשנים עברו התגייסו בין 30-40 חיילים. כיום, המצב שונה לגמרי יש יותר ויותר נוצרים שורצים לתרום". לדבריו, כל אירוע שכזה עלול לגרום לחשש כבד בקרב אותם צעירים המעוניינים להתגייס. "אני מקווה שממשלת ישראל תיקח אחריות ותבטיח את שלומם וביטחונם של אותם צעירים שמוכנים לשרת את המדינה".

לאור השתלשלות האירועים. תנועת "אם תרצו" שיגרה מכתב חריף למספר גורמים בכירים בדרישה לקחת אחריות בנושא. בין היתר נשלח מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בו הוטלה אחריות כבדה על כתפיו, וכן הועברה דרישה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אביגדור ליברמן לקיים דיון דחוף. "החובה למגר את האלימות הזו מונחת גם לפתחך ולפתחן של רשויות אכיפת החוק והמשפט בישראל, אל תגידו לא ידענו, לא שמענו, לא ראינו. האחריות למניעת הידרדרות המצב היא בראש ובראשונה של המערכת והעומדים בראשה", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully