וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג השירות במילואים: המרכז מוביל על הפריפריה

27.6.2013 / 17:14

לפי נתוני צה"ל, מודיעין וגבעת שמואל פותחות את הרשימה, דימונה וקריית מלאכי במקומות נמוכים והערים עם ריכוז חרדים גבוה בסוף. "על העיריות לעודד את משרתי המילואים"

ממודיעין-מכבים-רעות יצא השיעור הגבוה ביותר של מילואימניקים השנה – כך עולה מנתוני דירוג היקף משרתי המילואים הפעילים ביישובים השונים ברחבי הארץ, אשר פורסם היום (חמישי) צה"ל לראשונה. על פי הנתונים, מהעיר יצאו 46.3 משרתי מילואים לכל אלף תושבים. במקום השני ברשימה נמצאת גבעת שמואל, ויבנה דורגה במקום השלישי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיילי חטיבת כרמלי באימון מילואים/מערכת וואלה!, צילום מסך

תל אביב נמצאת במקום ה-15 ברשימה, אחרי גבעתיים, הוד השרון, רעננה ונס ציונה. אריאל הגיעה למקום ה-18, דימונה במקום ה-21 ואחריה העיר רמת גן שמאמצת את חטיבת הצנחנים באופן היסטורי. ראשון לציון במקום ה-30, מעלות תרשיחא, שהוגדרה על ידי פיקוד העורף כמקום הראשון בתחום המוכנות להגנה על העורף, דורגה במקום ה-43, אחרי קריית מלאכי הממוקמת במקום ה-42. למקום ה-57 הגיעה העיר אור יהודה, שבחרה לקרוא רחוב על שמו של הרמטכ"ל לשעבר רב-אלוף במיל' גבי אשכנזי.

את ששת המקומות האחרונים בטבלה תופסות הערים בהן יש ריכוז חרדים גבוה במיוחד: צפת במקום ה-58, אחריה ירושלים, בית שמש, אלעד, בני ברק ובית עלית סוגרת את הרשימה עם המקום ה-63. הטבלה שפרסמה היום צה"ל משקפת מגמה הפוכה מזו המצטיירת מהטבלה שפרסם לאחרונה אגף כוח האדם על המוטיבציה לשירות קרבי ולקצונה בשירות הסדיר – טבלת המילואים מעידה על כך שאחוז גבוה מהמשרתים הפעילים במילואים מגיעים מיישובים מבוססים מאזור המרכז, בעוד שהפריפריה משתרכת לה בתחתית הטבלה.

ראש העיר מודיעין: "פועלים כדי להוות דוגמה לכל הערים"

אחד מהקצינים המשרתים שירות מילואים פעיל הוא ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, סגן-אלוף במילואים המשרת כמפקד גדוד הכשרות "זמן יקר" ואימונים בגיוס לחירום. "לצערי אני יכול לומר כמג"ד במילואים כי בימים אלו ההתגייסות לצבא בכלל, ולשירות המילואים בפרט, אינו מובן מאליו, ויש לי הערכה רבה כלפי כל אחד ואחת מתושבי העיר המשרתים בסדיר ומילואים", אמר ביבס בתגובה לפרסום הנתונים. "על פי נתוני הגיוס של צה"ל, מודיעין מובילה גם מבחינת בני הנוער המתגייסים לצבא כבר שלוש שנים ברציפות. במערכת החינוך אנחנו פועלים רבות על מנת לשמור על נתונים אלו ואף לשפרם כדי להוות דוגמה ומופת לכל הערים בארץ נגד השתמטות וסרבנות ובעד גיוס לצבא ותרומה למדינה".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אנשי מילואים בגבול עזה במבצע עופרת יצוקה, ינואר 2012. AP
אנשי מילואים בגבול עזה במבצע עופרת יצוקה/AP

קצין המילואים הראשי, תת-אלוף הושע פרידמן, אמר היום בנושא כי במציאות הנוכחית, התהליכים העוברים על החברה הישראלית לא תמיד מעודדים התגייסות לשירות במילואים. "משרתי המילואים הם שאר הרוח הערכי וההתנדבותי של החברה הישראלית. אנו רואים מהנתונים כי לקבוצת השייכות החברתית יש השפעה רבה על שירות המילואים, על כן, העיריות והמועצות המקומיות, בשיתוף פעולה עם צה"ל, צריכות להשקיע את מרב המאמצים על מנת לעודד את משרתי המילואים. עלינו למצוא את הדרכים לתמוך ולתגמל באיש ובאשת המילואים כשהם עוזבים את עיסוקיהם, משאירים את יקיריהם בבית ומתייצבים למילואים, לעיתים תוך סיכון חייהם. יש לכך חשיבות ביטחונית רבה וחשיבות גדולה לחוסן החברתי והלאומי שלנו".

סגן-אלוף אמיר חי מאגף כוח האדם הסביר כי צה"ל מעוניין להגדיל את השיח הציבורי ולרתום את הרשויות לקידום שירות מילואים. באגף כוח האדם טוענים כי ניתן לראות עלייה בין העשירייה הפותחת את נתוני המועמדים לשירות ביטחון (מלש"בים), לבין העשירייה שפותחת את נתוני המילואים. "ישנן שלוש ערים שמופיעות בעשירייה הפותחת את המילואים שלא מופיעות בעשירייה הפותחת את המלש"בים והן: גבעת שמואל, רחובות ויבנה", אמר סא"ל חי, והוסיף: "אנחנו מסתכלים על מילואימניק כשווה לאחרים, לכן להסתכל על הרשימה כקשורה למצב הסוציו-אקונומי זה לא נכון. אני מזמן איש מילואים לפי תפקידו הצבאי ולא על פי המצב הסוציו-אקונומי שלו. מה שיקבע כמה מילואים תעשה ובאיזו עוצמה זה התפקיד שלך ולאיזו יחידה אתה משתייך. אנחנו מבינים מהטבלה שיש קשר בין השירות של ההורים לשירות של הילדים, אז יש קשר בין שירות חובה לשירות במילואים. לא מדובר רק במעמד הסוציו-אקונומי, מדובר גם בחינוך מבית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מילואים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully