וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הלחץ האמריקני: המדינה מכשירה יישוב בהר חברון

יהושע בריינר

20.6.2013 / 4:20

ההתנחלות סנסנה עתידה להפוך ליישוב עם מאות יחידות דיור חדשות, מבני ציבור ושטחי מסחר, כך עולה מתוכניות בנייה שאישרה המדינה. חלק מהקרקעות נמצאות בבעלות פלסטינית פרטית

אחרי שקידמה תוכניות לבניית מאות יחידות דיור חדשות באיתמר, ברוכין ובית אל חרף המאמצים האמריקניים לחידוש המו"מ המדיני עם הפלסטינים, אישרה המדינה את קידומה של תוכנית בנייה נוספת למאות יחידות דיור בדרום הר חברון. המנהל האזרחי הפקיד השבוע תוכנית להכשרת יישוב חדש מעבר לקו הירוק - ההתנחלות סנסנה. לוואלה! חדשות נודע כי מדובר בתוכנית לבניית 325 יחידות דיור ביישוב החדש, שהחל את דרכו כמאחז והוכשר על ידי הממשלה לפני כחצי שנה. השבוע הופקדה התוכנית שכוללת גם הקמת מבני ציבור, שטחי מסחר, גנים ציבוריים, בית קברות וכן 32 מבנים המוגדרים כ"יחידות לאירוח" עבור תיירות. כיום קיימים במקום 20 מבני קבע ועוד כמה עשרות קרוואנים.

רוה"מ נתניהו בסיום ועידת הנשיא, יוני 2013. לשכת העיתונות הממשלתית
המתנחלים טוענים שהוא מונע הוצאת מכרזי בנייה חדשים, בפועל המדינה ממשיכה לקדם תוכניות בנייה אחרות. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

בעבר דחה המנהל האזרחי בצעד חריג תוכנית אחרת להכשרת המאחז כשהציע להכיר במקום כשכונה של היישוב אשכולות המרוחק כארבעה קילומטרים. בין שני היישובים חוצצת גדר ההפרדה כאשר סנסנה ממוקמת בצד המערבי של הגדר, אולם מעבר לקו הירוק על אדמות מדינה. התוכנית נדחתה, בין היתר גם בשל בעיות של בעלות פלסטינית על חלק מהקרקעות, מה שאילץ את המועצה האזורית הר חברון להציע תוכנית חדשה להכרה בסנסנה כיישוב נפרד, תוכנית אשר כאמור הופקדה השבוע ופורסמה להתנגדויות בכלי התקשורת הפלסטיניים. לפי התוכנית שאושרה, ביישוב יהיו מספר מובלעות בשל בעלות פלסטינית פרטית על חלק מהקרקעות.

כאמור, מדובר בתוכנית בנייה נוספת אותה מקדמת המדינה בשבועות האחרונים, זאת על אף גינויים חריפים שהתקבלו מצד מדינות אירופה וכן מהממשל האמריקני. מנגד, ממשיכים לטעון המתנחלים כי בפועל מונע ראש הממשלה נתניהו פרסום מכרזי בנייה בעקבות הלחץ האמריקני, אלא שבמקביל ממשיכה המדינה לקדם תוכניות בנייה אחרות, חלקם מחוץ לגושי ההתיישבויות כדוגמת תוכנית לשכונה חדשה בבית אל ולמעלה מ-600 יחידות דיור חדשות באיתמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הגיע הזמן לאפשר לחלוצים הללו להקים את ביתם". ראש מועצת הר חברון צביקי בר חי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מארגון "שלום עכשיו" נמסר בתגובה כי "הממשלה שמה פס על התהליך המדיני וממשיכה בגל אישורי הבנייה בהתנחלויות. תנופת הבנייה בשטחים וקידום תוכניות למאות יחידות דיור מוכיחים כי הדרישה להקפאה הינה דרישה מוצדקת. ללא הקפאת בנייה, ההתנחלויות ימשיכו לגדול גם אם במקביל יתקיים משא ומתן". במועצה האזורית הר חברון לעומת זאת בירכו על קידום התוכנית. "ההחלטה על הקמת סנסנה התקבלה על ידי הממשלה כבר לפני 14 שנה והגיע הזמן לאפשר לחלוצים הללו להקים את ביתם ואת ישובם כפי שראוי לאפשר לאנשים המבקשים לחזק את הנגב", אמר ראש המועצה צביקי בר חי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully