וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פיקוד מרכז: בלי התקדמות מדינית, עוד נראה הידרדרות חמורה

יהושע בריינר

19.6.2013 / 10:34

אלוף ניצן אלון הזהיר כי אם מאמציו של שר החוץ האמריקני קרי ייכשלו, תיתכן הסלמה במצב הביטחוני ביהודה ושומרון. לדבריו, למעורבות האמריקנית הייתה השפעה חיובית על השטח

התבטאות פוליטית שנויה במחלוקת של בכיר צה"ל: מפקד פיקוד מרכז אלוף ניצן אלון הזהיר כי כישלון הניסיונות לחדש את שיחות השלום עם הפלסטינים עלול להוביל להסלמה במצב הביטחוני ביהודה ושומרון – כך אמר אתמול (שלישי) בתדרוך לעיתונות הזרה. לדבריו, מאמציו של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי להנעת התהליך המדיני יכולים לסייע להרגעת המתיחות בגדה.

תא"ל ניצן אלון. דובר צה"ל
"אני חושש שנראה הידרדרות חמורה". אלוף ניצן אלון/דובר צה"ל

מאז נכנס לתפקידו בתחילת חודש פברואר השנה ביקר קרי באזור ארבע פעמים, וזאת כחלק מהניסיון לחדש את המו"מ המדיני בין ישראל והפלסטינים, שלא ראה פריצת דרך משמעותית בשנים האחרונות. השר קרי ניסה לגשר על הפערים בין הצדדים כדי להביא לפתיחת מגעים ישירים שכן לדבריו מדובר ב"הזדמנות אחרונה". "בחודשיים האחרונים הייתה מעורבות אמריקנית אינטנסיבית שהביאה להשפעה חיובית על השטח", אמר אתמול האלוף אלון בכנס בינלאומי בירושלים בו נכחו שגרירים זרים. לדבריו, אם המאמצים של קרי ייכשלו, "אני חושש שנראה הידרדרות חמורה". יצוין כי קרי צפוי לחזור לאזור בקרוב – אולם התאריך המדויק עדיין לא נקבע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרוז שהופץ נגד ניצן אלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

דבריו של אלון בוודאי יעוררו את זעמם של המתנחלים ביהודה ושומרון. גם לפני ההתבטאויות הללו הוא נתפס בקרב חוגים נרחבים שם כמי שמקבל החלטות על רקע פוליטי ואשר פועל נגד ההתיישבות.

לצד המתקפות, גורמים בכירים ביו"ש דווקא הביעו תמיכה באלון

עוד בתפקידו הקודם כמפקד אוגדת יהודה ושומרון וביתר שאת מאז נכנס לתפקידו הנוכחי, היה אלון שנוי במחלוקת בקרב המתנחלים, עד כדי שהופצו כרוזים בגנותו ונערכו הפגנות מול ביתו הפרטי. בין היתר מייחסים לו המתנחלים אמירות מקוממות בהן העלאת האפשרות כי רצח בני משפחת פוגל באיתמר ב-2011 היה בעקבות פעולות "תג מחיר", מתן הקלות נרחבות לאוכלוסייה הפלסטינית ביהודה ושומרון והחמרה בהוראות הפתיחה באש נגד מיידי אבנים.

מנגד, אלון זוכה לתמיכה בקרב חוגי הנהגת המתנחלים, הרואים בו קצין מקצועי וראוי, אשר דוחים את ההאשמות נגדו. באחרונה הופץ מכתב תמיכה בו, עליו חתמו רכזי ביטחון מגוש עציון, וכן מועצת יש"ע גיבתה אותו לאחר שראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, קרא להדיחו מתפקידו בעקבות הפיגוע בצומת תפוח בו נהרג אביתר בורובסקי.

אלון, המכהן בתפקידו מאז מרץ 2012, כיהן כאמור קודם לכן כמפקד אוגדת יהודה ושומרון, ולפני כן כראש חטיבת ההפעלה המבצעית באמ"ן וכמפקד חטיבת עציון. בעברו שימש גם כמפקד סיירת מטכ"ל, ואף זכה ב-1989 בצל"ש הרמטכ"ל על מבצע עלום של היחידה, בו פיקד על צוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully