וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה נורתה מרצועת עזה; אזעקה נשמעה באשקלון

ככל הנראה הרקטה שנורתה מרצועת עזה לישראל נחתה בשטח פלסטיני. לא דווח על נפגעים או נזק. כוחות צה"ל סורקים באזור כדי לשלול אפשרות שרקטה התפוצצה בשטח ישראל

אזעקה נשמעה לפנות בוקר (רביעי) ביישובי עוטף עזה וכן באזור אשקלון, בעקבות ירי רקטה מרצועת עזה לישראל. גורמים בצה"ל העריכו כי הרקטה התפוצצה בשטח פלסטיני. לפי שעה לא דווח על נפגעים או על נזק. למרות ההערכה בצה"ל, כוחות צבא עורכים סריקות באזור כדי לשלול אפשרות שרקטה אכן התפוצצה בשטח ישראל.

השבוע נודע לוואלה! חדשות מפי גורם ערבי בכיר כי חמאס מפעיל ברצועת עזה כוח של כ-600 שוטרים הפועל 24 שעות ביממה כדי למנוע ירי של רקטות לעבר ישראל. על פי אותו גורם, מאז שמצרים הגבירה את המעורבות שלה במתרחש ברצועת עזה והפעילה מכבש לחצים על חמאס בניסיון למנוע את ירי הרקטות, פועל הארגון האיסלאמי במלוא המרץ כדי לשמור על השקט ברצועה, גם במחיר של עימות עם הארגונים האיסלמיסטים הקטנים, כמו הקבוצות הסלפיות.

"עמוד ענן" - היום שלישי: נמשך הירי לעבר ישראל. רויטרס
ירי רקטות מרצועת עזה לישראל במבצע "עמוד ענן"/רויטרס

בסוף חודש אפריל שוגרו ארבע פצצות מרגמה מרצועת עזה לעבר ישראל, אך הן התפוצצו בצדו הפלסטיני של מעבר כרם שלום. לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק. השיגור התרחש דקות ספורות לאחר הודעת שר הביטחון, משה יעלון, לפיה הוא שוקל לפתוח מחר את המעברים מרצועת עזה לישראל, ובתנאי שיישמר השקט ברצועה. יום קודם לכן חוסל פעיל סלפי שרכב על אופנוע במערב העיר עזה בהפצצה אווירית של צה"ל. אדם נוסף נפצע בתקיפה. ההרוג זוהה כהיתם מסחאל, תושב מחנה הפליטים שאטה, בן 24. סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה את רדיו חמאס, שדיווח על קולות פיצוץ במחנה אימונים של הארגון. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס ואמר: "פגענו באחד מהמעורבים בירי הרקטי הנפשע נגד אילת. אמרתי שאנחנו לא נעבור על כך בשקט, וזה בהמשך למדיניות שלנו. אנחנו לא מקבלים טפטוף של ירי מרצועת עזה או מסיני".

מדובר בחיסול הראשון שיזם צה"ל ברצועת עזה מאז תום מבצע "עמוד ענן" בסוף השנה שעברה, והסכם הפסקת האש שהביא לסיומו. התקיפה היא פרי מאמץ משותף של צה"ל ושל שירות הביטחון הכללי, וככל הנראה היא כוונה נגד פעיל שהיה מעורב בשיגור רקטות לאילת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully