וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לניסיון חדירה בצפון: תושבים נקראו להסתגר בבתים

17.6.2013 / 0:25

רמת הכוננות בקיבוצים דפנה ודן עלתה עקב חשד לכלי טיס שחצה את הגבול מלבנון, אך בהמשך היא בוטלה. סריקות נערכות באזור, אך ככל הנראה לא מדובר בחדירה לשטח ישראל

חשש מחדירה באזור הצפון התבדה: כוח צה"ל שסייר אמש (ראשון) סמוך לגבול הצפון דיווח כי הוא זיהה כלי טיס שחצה את השטח האווירי של לבנון לעבר ישראל. בעקבות הדיווח הועלתה רמת הכוננות באזור ותושבי הקיבוצים דפנה ודן שבגליל העליון הונחו להסתגר בבתיהם, מחשש שמדובר בחדירה של דאון או כלי טיס קל ובו גורם עוין.

כוחות צה"ל רבים שהוזעקו למקום ערכו סריקות כדי לשלול אפשרות של חדירה לשטח ישראל. גורם ביטחוני מסר: "על פניו נראה שהדיווח על חדירה אינו נכון ולפיכך הוחלט להורות לתושבים לצאת מהבתים. הסריקות עדיין נמשכות".

סריקות בצפון. יוני 2013. ג'יליס
סריקות נערכו באזור הצפון בעקבות הדיווח על חדירת כלי הטיס מלבנון/ג'יליס

לפני כחודשיים יירטו מטוסי קרב של חיל האוויר מטוס זעיר ללא טייס (מזל"ט) שהמריא כנראה מאזור צידון שבלבנון וחדר לשטח האווירי של ישראל, כשמונה קילומטרים ממערב לחיפה. אחד ממטוסי הקרב שהוזנקו, מסוג F-16, ירה טיל לעבר כלי הטיס הבלתי מאויש ופגע בו. במערכת הביטחון העריכו כי ארגון חיזבאללה שיגר את המזל"ט. רשת "אל-מנאר" המזוהה עם ארגון הטרור השיעי דיווחה כי מטוסים ישראליים נצפו בשמי לבנון בזמן התקרית. ימים ספורים אחר כך הכחיש מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כי ארגונו אחראי לשליחת המזל"ט.

סריקות בצפון. יוני 2013. ג'יליס
סריקות בצפון. יוני 2013/ג'יליס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully