וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל: חייל נמלט פעמיים מכלא 4 בתוך חודש

12.6.2013 / 8:41

החייל, העצור בגין עריקות, ניצל את השמירה הרופפת עליו באזור המקלחות, ונמלט מהכלא הצבאי שליד צריפין. בתום מצוד הוא נעצר. הערכה: בכירים במצ"ח יודחו בשל הפרשה המביכה

חודש בלבד אחרי שהצליח לברוח מכלא 4, נמלט אתמול (שלישי) שוב חייל צה"ל מבסיס המעצר הצבאי שליד צריפין תוך שהוא מערים על מדריכי הכלואים ועל מערך האבטחה. מפקדי הכלא עדכנו את מפקד המשטרה הצבאית הראשי, תת-אלוף מאיר אוחנה, בדבר ההימלטות – ובמקביל נפתח מצוד משטרתי אחרי החייל בשיתוף המשטרה הצבאית. רק הבוקר, בתום שעות של חיפושים, אותר החייל בדרום הארץ ונעצר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הערים על מערך האבטחה". שוטר המשטרה הצבאית בבית סוהר צה"לי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתחקיר ראשוני עלה כי החייל, שנאשם בעריקות, היה אסיר באגף השמור ביותר בכלא ארבע - והוא ניצל לכאורה את השמירה הרופפת באזור המקלחות תוך שהוא משאיר את הדלתות שם פתוחות. משם הוא הגיע למתחם פתוח, ואז טיפס כפי הנראה על הגדר בדרכו אל החופש.

"שום תירוץ לא יכול להצדיק את המבוכה שמעורר הסיפור הזה", אמר הבוקר גורם באגף כוח האדם בצה"ל לוואלה! חדשות, "ידעו שהוא מסוכן ושהוא עלול לברוח". לדברי הגורם – היו יכולים להגביר עליו את השמירה ולמנוע את הבריחה השנייה. לטענתו, "נדרש בדק בית בכלא ארבע והעובדה שהתשתיות במקום ישנות לא מצדיקות את בריחת החייל". גורמים נוספים באכ"א טענו כי אלמלא הפרשה הייתה מביכה ועצובה, היא יכולה הייתה להעלות גיחוך נוכח על תעוזתו של החייל.

ראש אכ"א, האלופה אורנה ברביבאי, הורתה לקצין משטרה צבאית ראשי לחקור לעומק את הבריחה השנייה. באגף מעריכים כי ברביבאי לא תגלה סלחנות במקרה הנוכחי ותנחה להדיח מפקדים מתפקידם שכן מדובר בתסריט שחזר על עצמו. אותו חייל כבר נמלט כאמור מהכלא לפני כחודש, ומאוחר יותר נתפס. בתום תחקיר הודחו שני קצינים שהתרשלו בתפקידם.
מדובר צה"ל נמסר כי ראש אגף כוח אדם הורתה לתחקר מידית את נסיבות המקרה ולהציג לה את ההמלצות הראשוניות הבוקר, לרבות המלצות בתחום הפיקודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully