וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסוק "קוברה" ביצע נחיתת חירום בדרום, אין נפגעים

3.6.2013 / 19:38

טייס מסוק הקרב הבחין בתקלה טכנית והנחית את המסוק. בשל קשיים להגיע למקום הנחיתה, הוזעק מסוק יסעור לסייע בחילוצו. בחודש מרץ נהרגו שני טייסים בהתרסקות קוברה

מסוק "קוברה" של חיל האוויר ביצע בשעות הצהריים (שני) נחיתת חירום לאחר שהטייס הבחין בתקלה טכנית במסוק. לאחר בדיקה ראשונית בשטח, הוחלט כי אין אפשרות לתקן את המסוק במקום ועל כן הוקפץ מסוק יסעור לאזור כדי לסייע בחילוצו. בתום החילוץ הוא הועמס על גבי משאית ומשם הועבר לבסיס חיל האוויר בדרום הארץ. מדובר צה"ל נמסר: "הנושא נמצא בתחקיר לבירור נסיבות האירוע".

לפני כשלושה חודשים התרסק מסוק מאותו הדגם בעת טיסת אימונים שגרתית בעת שעשה את דרכו חזרה לבסיס פלמחים משטחי האימון בדרום הארץ. כתוצאה מההתרסקות נהרגו סגן-אלוף (במיל') נועם רון ורב-סרן (במיל') ארז פלקסר. בתחקיר האירוע התברר כי ההתרסקות נבעה מכשל טכני במדחף (רוטור) האחורי של המסוק.

מסוק הקוברה הוא מסוק קרב דו-מושבי המיוצר בארצות הברית שהחל את שירותו בחיל האוויר בשנת 1978. טייסת הקוברה הראשונה נפתחה בדצמבר אותה שנה, והמסוק קיבל את הכינוי העברי "צפע". אורכו כ-16 מטרים, גובהו כארבעה מטרים והוא חמוש בתותח קני בקוטר של 20 מילימטרים, שמונה טילי טאו וכוורת רקטות. המסוק הוכיח את כושרו המבצעי בפעילות קרבית ענפה, המבוצעת מאז מלחמת לבנון הראשונה בחזית הצפון, ומצטיין בעיקר בלחימה כנגד טנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully