וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טכנולוגיות מרוסיה ומאיראן העניקו יתרון לאסד"

על פי דיווח של ה"וושינגטון פוסט" מפי גורמי מודיעין במזרח התיכון, ציוד הכולל מזל"טים ומערכות נגד מרגמות מאפשר לצבא הסורי ראייה טובה יותר של השטח ושיפור יכולת התגובה

טכנולוגיות מתוחכמות מרוסיה ומאיראן העניקו לחיילי משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד, יתרונות חדשים במעקב ולחימה במורדים במדינה – כך דווח הבוקר (ראשון) ב"וושינגטון פוסט" מפי גורמי מודיעין במזרח התיכון ומומחים. על פי הדיווח, הטכנולוגיות שסופקו על ידי בעלות בריתו האחרונות של אסד כוללות מזל"טים למעקב מתוצרת איראן ומערכות הגנה מפצצות מרגמה.

הגורמים מסרו כי הצבא הסורי עושה שימוש נרחב יותר בציוד מעקב לאיסוף מידע מודיעיני אודות עמדות מורדים וציוד לשיבוש התקשורת של המורדים. כמו כן, המפקדים הסורים החלו לאמץ שיטות חדשות, שמוצאן, על פי מומחים, בייעוץ והכשרה זרים. "אנו מבחינים בנקודת מפנה בחודשיים האחרונים, וזה קשור במידה רבה לאיכות ולסוגי הנשק ומערכות אחרות המגיעים מאיראן ומרוסיה", ציין אחד מגורמי המודיעין.

הגורם עוד הוסיף כי הציוד החדש מחזק את היתרון שהשיגו כוחותיו של אסד עם הגעת מאות לוחמים של ארגון חיזבאללה למדינה בשבועות האחרונים לסיוע בדיכוי המורדים. "ברור כי לכוחות המשטר יש ראייה טובה בהרבה של השטח, והם מסוגלים להגיב בצורה טובה הרבה יותר לאש, לעיתים עוד לפני שהצד השני מצליח להנחית מכה אחת", הסביר הגורם.

גם מפקדי כוחות המורדים מאשרים כי חלה עלייה חדה במספר המזל"טים שהם ראו. מנהיגי האופוזיציה טוענים שהם כבר הפילו שני מזל"טים שכאלה בארבעת החודשים האחרונים. דובר המורדים אמר כי המזל"טים הללו הם מתוצרת איראנית, והסביר שעל אחד מהם נמצא כיתוב בשפה הפרסית.

מומחים הסבירו כי הם הסיקו לגבי נוכחותם של כלי נשק מתקדמים אחרים, ובהם מערכות לאיתור מרגמות, מדוחות של כוחות המורדים ומסוכני מודיעין הנמצאים בתוך סוריה, כמו גם ממודיעין שנאסף במדינות שכנות. הצבא הירדני דיווח כי הבחין בראיות עקיפות לקיומם של כלי נשק וציוד חדשים המטים את הכף לטובת כוחות הביטחון. "אנו רואים דברים רבים שלא ראינו עד כה", סיפר מפקד כוחות משמר הגבול הירדניים. "ראינו סוגים חדשים של כלי רכב משוריינים וכלי רכב אחרים לשיבוש תקשורת. ראינו ציוד לראיית לילה וציוד תרמי שלא ראינו בעבר".

צלפים סורים. חלב, סוריה, 2012. AP
נקודת מפנה הקשורה לאיכות ולסוגי הנשק המגיע מאיראן. צלפים סורים/AP

התמיכה והסיוע בשטח שמעניקה איראן לסוריה אינם דברים חדשים. כבר חודשים ספורים לאחר תחילת מלחמת האזרחים המדינה, דיווחו מקורות בכירים בארצות הברית כי סוריה נעזרת במומחים צבאיים מאיראן כדי לדכא את המפגינים וכי זו מספקת לה כלי נשק לפיזור הפגנות. מאז דווח רבות על העברת כלי נשק, ציוד מודיעיני ולוחמים מהרפובליקה האיסלאמית לבעלת בריתה.

העברת כלי הנשק מרוסיה לסוריה נמצאת אף היא בכותרות בימים האחרונים, מאז הודיעה מוסקבה כי אין בכוונתה לבטל עסקת למכירה טילי S-300 למשטרו של אסד. כמו כן, היא הודיעה בסוף השבוע האחרון על כוונתה להעביר לדמשק "לפחות עשרה" מטוסי קרב מסוג מיג-29.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
צבא אירן משגר טיל נ"מ S-300, נובמבר 2010. Iranian Army, AP
רוסיה מסרבת לבטל את העסקה. טיל S-300/AP, Iranian Army

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully