וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר חשף רשת הברחת סמים בינלאומית: "מכה קשה"

30.5.2013 / 17:12

רשת שהבריחה קוקאין לישראל מדרום אמריקה נחשפה הודות להפעלתו של סוכן סמוי ששימש כבלדר של הרשת. משלוח הסמים בשווי כולל של 3 מיליון שקלים הוסלק בתוך בטנות מעילים

היחידה המרכזית במשטרת ירושלים ונציג משטרת ישראל בדרום אמריקה, בסיוע משטרות אקוודור ופרו, חשפו בימים האחרונים רשת להברחת סמים מדרום אמריקה לארץ שכונתה "הרשת האנגלית". הרשת מונה עשרה חשודים, שבעה מהם תושבי ירושלים שהובאו היום (חמישי) להארכת מעצרם השנייה בבית משפט השלום בעיר, ושלושה נוספים מצויים בחו"ל והוצאו נגדם צווי מעצר בינלאומיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העצורים מובאים היום להארכת מעצרם בפעם השנייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במבצע מורכב שהחל באקוודור והסתיים בנמל התעופה בן גוריון בארץ, חדר סוכן משטרתי לשורות רשת המבריחים, הביא לחשיפתם ובסופו של דבר גם למעצרם. במסגרת משימתו החשאית, התחוור לסוכן כי מדובר ברשת סמים בינלאומית המבריחה סם מסוג קוקאין מפרו לישראל ולאירופה דרך בלדרים שנקלעו למצוקה כספית תמורת 15 אלף דולרים למשלוח.

הסוכן הצליח לרכוש את אמונם של חברי הרשת ובתחילת החודש נשלח על ידיהם לעיר גואיאקיל שבאקוודור, שם נפגש עם בלדרי סמים מקומיים שהבריחו את הסמים מפרו. במהלך שהותו בחו"ל, שנפרשה על פני שלושה שבועות, נפגש הסוכן עם בלדרי סמים מרחבי העולם ובסופה קיבל כשבעה קילוגרמים של קוקאין בצורת ג'ל שהוסלקו בתוך בטנות מעילים ורוססו על ידי ספריי "טשטוש" למניעת גילויים על ידי כלבי גישוש.

ביום שישי האחרון לפנות בוקר נחתו הסוכן ומפעילו בארץ יחד עם משלוח הסמים ששוויו מוערך בכשלושה מיליון שקלים, ומיד עם פגישתם עם שאר חברי הרשת בוצע מעצרם של שבעת החשודים. על פי חוקרי המשטרה, אשר ניתחו תפקידי החשודים בהיררכיית הרשת, אדם בשם יוני ברכה היה ראש הרשת בארץ, אהרון ברכה היה שותפו וסגנו, שלומי אילוז, היה אחראי על הבלדרים. בנוסף, על פי החשד, טל בן שמעון, רוני בן שמעון, שחר מזרחי ואסף קרייסקי תפקדו כבלדרי הרשת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסוכן הסמוי אשר הפיל את רשת הברחת הסמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

פקד חיים טייב, ראש יחידת הסוכנים בימ"ר ירושלים, סיפר לוואלה! חדשות כי מדובר ב"מכה" לשוק הסמים הקשים בארץ: "מדובר בפרשייה בינלאומית של ייבוא סמים מדרום אמריקה לישראל שאנו עובדים עליה בשנה האחרונה. הרשת עבדה בצורה היררכית - בראשה עומד ראש ארגון, מתחתיו נמצא דרג ביניים ובסופה בלדרים וספקים. במהלך הפעולה הצלחנו להחדיר לרשת סוכן שחבר לספקי הסמים המקומיים בדרום אמריקה. מדובר ללא ספק במכה לשוק הסמים הקשים בארץ ואנו מתכוונים להמשיך בדרך זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully