וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוסקים בהחלטות שיכולות להביא להסלמה פתאומית"

קובי מנדל

21.5.2013 / 10:53

שעות ספורות לאחר ירי מסוריה לעבר כוח צה"ל ברמת הגולן, בפעם השלישית השבוע, התייחס הרמטכ"ל גנץ לאיומים הנשקפים לישראל מזירות שונות. "אנו חיים במציאות נפיצה"

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס הבוקר (שלישי) לאיומים הביטחוניים הנשקפים לישראל, והדגיש: "לא עובר יום שבו אנחנו לא נמצאים בקבלת החלטות שיכולה להוביל אותנו להידרדרות פתאומית בלתי נשלטת". בדברי פתיחה שנשא בכנס תקשוב בינלאומי בבית התותחן בזיכרון יעקב, הוסיף גנץ: "לא עובר יום שאנחנו לא נמצאים בתוך הסיפור הזה, זה דבר שילווה אותנו בתקופה הקרובה ואנחנו צריכים להיות ערניים לכך".

"אנו חיים במציאות שמה שמאפיין אותה זה נפיצות ורגישות", ציין הרמטכ"ל. "אנחנו נמצאים בפני מגוון רחב של איומים צבאיים. בכל אחת מהזירות בהן אנחנו נמצאים אנחנו גם חשופים להשפעה רב זירתית מובהקת. זה לא אומר שאם אנחנו עושים משהו ברמת הגולן מיד קורה אירוע צבאי רחב היקף בסיני, אבל זה יכול לקרות. יש השפעות אחרות לעתים נמוכות בהיקף שלהן ובעוצמה שלהן, ואנחנו רואים את הקשר בין עזה לסיני, בין עזה ליהודה ושומרון, את הקשר בין סוריה ללבנון".

אש נפתחה לעבר כוח צה"ל ברמת הגולן

את הדברים אמר הרמטכ"ל גנץ שעות ספורות לאחר שאש נפתחה לעבר סיור של צה"ל ברמת הגולן. באזור השעה 1:30, דיווח סיור של צה"ל על אש שנפתחה לעברו מהצד הסורי ברמת הגולן. מבדיקה שנעשתה בשטח התברר כי כמה קליעים פגעו ברכב הסיור, ואיש לא נפגע. גורם צבאי מסר כי עדיין לא ברור אם מדובר בירי זולג כתוצאה מעימותים בין צבא אסד למורדים או בירי מכוון. משזוהה מקור האש, השיב כוח צה"ל בירי טיל לעבר העמדה ממנה התבצע הירי. מצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה מדויקת במטרה.

כוחות כוננות פרוסים ברמת הגולן, מאי 2013. דרור עינב
כוחות צה"ל בכוננות ברמת הגולן, לפני כמה שבועות/דרור עינב

מדובר באירוע השלישי מאז מוצאי השבת האחרונה בו נפתחה אש לעבר חיילי צה"ל מהשטח הסורי. האירוע הראשון התרחש בין בלילה שבין מוצאי השבת ליום ראשון, במהלכו ג'יפ של צה"ל נורה, מבלי לגרום לנזק או לנפגעים, ואירוע שני התרחש אתמול לפנות בוקר באזור תל חזקה, בו ישנם עימותים קשים בין כוחות המורדים לבין חיילי צבא אסד.

גנץ הורה על תגובה בירי לעבר כל מקום שממנו יזהו חיילי צה"ל אש שנפתחת לעבר הצד הישראלי. עם זאת, בשני המקרים האחרונים לא אותר מקור האש. החשש בצה"ל הוא שאזור רמת הגולן יהפוך לאזור שממנו ייצאו התקפות טרור נגד חיילי צה"ל סמוך לגדר המערכת. קצין בכיר בגזרה אמר לוואלה! חדשות כי בצה"ל נערכים לכל האפשרויות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully