וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחל שהותקף עוד מאושפז: "המדינה לא עושה דבר"

יהושע בריינר

6.5.2013 / 21:07

מצבו של אהרון זלטקין, תושב ההתנחלות נריה שהותקף בידי פלסטינים במוצאי השבת, השתפר, אך הוא עדיין מאושפז במצב קשה. בני משפחתו זועמים: "המדינה קושרת לחיילים את הידיים"

צילום: מתניה אהרונוביץ' – סוכנות תצפית, עריכה: מיכאל ברגמן

(תיעוד העימותים שבמהלכם הותקף תושב ההתנחלות נריה)

שיפור חל היום (שני) במצבו של אהרון זלטקין, תושב ההתנחלות נריה בן 53 שהותקף במוצאי השבת באלת ברזל על ידי פלסטינים ונפצע אנושות במהלך עצרת שכינסו תושבי האזור במחאה על התגברות יידויי האבנים ובקבוקי התבערה לעבר כלי רכב ישראליים. סביב מיטתו של זלטקין יושבים מודאגים כל העת רעייתו רבקה וילדיו, אשר מתפללים לרפואתו ובמקביל זועמים על אוזלת היד שמפגינה ישראל אל מול המצב הביטחוני הקשה ביהודה ושומרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצבו מוסיף להיות קשה. זלוטקין לאחר התקיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום חמישי האחרון הושלכו שני בקבוקי תבערה על כלי רכב ישראלי ובו נערה ושני ילדים מנריה, מה שהביא תושבים במקום לצאת ולמחות עם צאת השבת. זלטקין הגיע לתפילת המחאה בצומת הדואר שבגוש טלמונים יחד עם בני משפחתו וכמה עשרות מתנחלים, אלא שפלסטינים מהכפרים הסמוכים דיר עמאר, ביתילו וראס כרכר באו לעברם, כשחלקם חמושים באלות ברזל ובאבנים. לדברי עדי ראיה, זלטקין שהיה בעיצומה של תפילה ניסה להגן על אחרים מפני כמה פלסטינים עם אלה, כאשר חלקם היכו אותו בראשו. זלטקין, שהחל לדמם, עוד הגיב לסביבתו עד אשר פונה לבית החולים שם התגלו מספר שברים בגולגולתו.

זלטקין, שלו ולרעייתו רבקה 5 ילדים, עבד בארגון "יד לאחים" ופעל בין היתר להנחלת ערכי היהדות. משפחתו, כאמור, לא זזה מבית החולים מאז האירוע. "הוא האדם האחרון שירים אצבע על מישהו", סיפרה אשתו בשיחה עם וואלה! חדשות. "אנחנו אנשים פשוטים, לא בעד תג מחיר או דברים דומים, אבל אנחנו מצפים מהצבא לעשות משהו. המדינה, לצערנו הרב, כובלת להם את הידיים. אנחנו מבקשים מראש הממשלה - תן לצבא לפעול".

"כולם עסוקים ב'האח הגדול' ואנחנו חיים תחת סכנה"

"ברוך השם, התוצאות של הבדיקות האחרונות היו חיוביות, אבל מצב כזה שבו אדם כל כך עדין ושקט מוצא את עצמו בסכנת חיים הוא פשוט בלתי נסבל", אמרה בתו של זלטקין, תהילה. לדבריה, המצב באזור "הפך להיות המערב הפרוע". היא תיארה את המצב בערב התקיפה. "היה שם, בצומת, ג'יפ עם חיילים אבל הם לא יצאו החוצה כי הם מפחדים. המדינה קושרת לחיילים את הידיים והם חוששים לעשות את העבודה שלהם מחשש שיועמדו לדין", הסבירה. "אנשים כאן באזור מיואשים. כל יום יש עשרות ניסיונות לרצח. עבורנו, האבנים הללו שזורקים עלינו הם כמו טילים".

תהילה המשיכה ומתחה ביקורת על התנהלות כוחות הביטחון וכלי התקשורת. "איך יכול להיות שאדם כל כך עדין נפש כמו אבא שלי כמעט נרצח רק כי רצה להתפלל? למה התקשורת נזכרת להתעסק בנושאים הללו רק כאשר נשפך דם? הרי כל יום הערבים מנסים להרוג בנו", אמרה. "כל עם ישראל צריך לצאת ולמחות על המצב. בשבוע שעבר אביתר בורובסקי מיצהר נרצח פשוט כי רצה להגיע לעבודה. מדי יום מנסים לרצוח אותנו. מתי הצבא יפסיק 'להכיל' את האירועים ויתחיל לתקוף?", תהתה.

לדברי תהילה, על הצבא להפנים שהוא נלחם נגד אויב ושמטרתו היא לא לפעול נגד המתיישבים. "אבן זה לא מעשה קונדס. אסור לצבא או לבתי המשפט לתת לאבן לגיטימציה, אחרת הם לא יוכלו לומר שידיהם לא שפכו את הדם הזה. הערבים הם האויב ועל הצבא והמדינה לעזור לנו נגד אותם פורעים, זה לא ברור מאליו?", הוסיפה. "כולם מתעסקים בסוריה או ב'האח הגדול', אבל המצב אצלנו הוא חיים תחת סכנה. המדינה פשוט לא עושה כלום. במקום לדבר על ההתקפות עלינו, מתעסקים באיזה גרפיטי שכתבו כמה נערים. איבדנו פרופורציות". לבסוף, מחתה הבת על העובדה שחרף מצבו הקשה של אביה, איש מרשויות המדינה או נבחרי הציבור עדיין לא התעניין בשלומו. "אף גורם לא התקשר, אבל למען האמת, אנחנו כבר לא מצפים לכלום מהממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully