וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: זוג שדד באיומים ניצול שואה, ביום השואה

רמי שני

18.4.2013 / 22:41

בן 89 מאשדוד סיפר לחוקרים כי השניים, גבר ואישה חירשת-אילמת, תפסו אותו ברחוב וגנבו ממנו 1,600 אירו. המשטרה התחקתה אחר החשודים ועצרה אותם כשהיו לכאורה בדרך לשוד נוסף

מקרה אלים נוסף נגד קשיש: משטרת אשדוד עצרה היום (חמישי) גבר ואישה בחשד ששדדו באיומים 1,600 אירו מניצול שואה בן 89 תושב העיר. על פי החשד, השניים – תושב רמת-גן בשנות ה-30 לחייו ותושבת אור-יהודה, חירשת-אילמת בשנות ה-50 לחייה - הגדילו לעשות וביצעו את המעשה ביום השואה עצמו.

למחרת השוד, הגיע הקשיש אל תחנת המשטרה העירונית על מנת להגיש תלונה. מחקירת המשטרה עלה כי השניים עקבו אחר ניצול השואה - בזמן שהלך ברחוב בעיר. הם ניצלו רגע שבו לא היו אנשים בסביבה, ואז הם עצרו והחזיקו אותו בכוח. לפי החשד, הם איימו עליו ולקחו ממנו את הכסף שהיה ברשותו.

הקשיש סיפר עוד כי לא התייצב באותו היום בתחנה, משום שחש בושה בשל המעשה שחווה. "היותו חייל לשעבר ונכה מלחמה בצבא רוסיה שלחם נגד הנאצים", כך אמרו במשטרה, "הקשה עליו להכיל את שעבר". מפקד תחנת משטרת אשדוד, סגן ניצב נועם שקל, מינה כוח משימה שנועד ללכוד את החשודים. כחלק מפעולות החקירה, הצליח כוח המשימה להשיג את תמונותיהם של שני החשודים. "בשל הרצון העז לפענח את התיק", כך נמסר מהמשטרה, "הופצו תמונותיהם של החשודים לכלי התקשורת". הודות לפרסום, הגיעו כמה דיווחים בדבר זהותם האפשרית. בהמשך, הוחלט במשטרה לשחזר את מהלך יומו של הקשיש ולהתחקות אחר צעדיו באופן מדויק, על מנת לאתר ראיות נוספות שיסייעו להם באיתורם של החשודים.

"עבירה מכוערת כלפי אלו שאנו חבים להם חוב מוסרי"

למרבה הפלא, בעודו פועל במסלול שבו הלך הקשיש - הבחין אחד השוטרים, רב-סמל מתקדם יום טוב בן-אדרת, בשני החשודים. הוא הזעיק למקום כוח עזר אשר סייע במעצר. החשודים הובאו לתחנת המשטרה בעיר, שם נחקרו בחשד למעורבות בשוד הקשיש. בעוד שהגבר החשוד כפר במיוחס לו, שותפתו למעשה קשרה עצמה למיוחס לה.

במשטרה אמרו כי העובדה שהשניים נלכדו באמצע הרחוב, ובאותו נתיב שבו בוצע השוד, מעלה חשד סביר כי הם היו בדרכם לבצע שוד נוסף. כמו כן, נבדקת אפשרות כי החשודים ביצעו כבר בעבר מעשי שוד או תקיפות נוספות. מחר בבוקר הם יובאו לבית משפט השלום בקריית גת, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה יורם סופר, התייחס למעצר וציין כי "מדובר בפעילות איכותית ויצירתית שמטרתה מציאת הגורמים האחראים - תוך מיצוי כלל הראיות והבאתם לדין". נצ"מ סופר הבהיר כי נוכח מקרי תקיפה קודמים, הונחו שוטרי המרחב לתת עדיפות לתיקים שעניינם עבירות כלפי קשישים, "זאת, תוך מדיניות של אפס סובלנות לאלימות". הוא הוסיף כי במשטרה מתייחסים בכובד ראש לעבירות אלו, וכי גם במקרה הנוכחי "מדובר בעבירה מכוערת כלפי אלו שאנו חבים להם חוב מוסרי".

המשטרה פועלת עם הפרקליטות כדי למנוע הסדרי טיעון עם תוקפי קשישים

בסוף השבוע שעבר התייחס גם מפקד מחוז הדרום במשטרה, ניצב יורם הלוי, לשורת האירועים החמורים במהלכם הותקפו קשישים ברחבי המדינה. "פגיעות בקשישים היא עבירה בלתי נסלחת". לטענת בכיר המשטרה, ישנו סיכום עם הפרקליטות לפיו לא יהיו הקלות והסדרים עם עבריינים כאלה.

"משטרת ישראל לא תסלח על שום עבירה. ההנחיה לכוחות בשטח היא להעביר את מידע על כך", אמר ניצב הלוי באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. הוא הבהיר כי פגיעות בקשישים נחשבות בעיניו כמו רצח כי "זה רצח הנפש". הוא הבטיח כי לא תהיה שום הקלה והבהיר כי צריך שהענישה תהיה קשה וברף גבוה. "זו הרי עבירה מתוכננת שנועדה לפגוע באדם חלש", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully