וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: צה"ל יילחם בקיצוץ במענק לחיילי המילואים

18.4.2013 / 9:44

סגן הרמטכ"ל מוביל מהלך במסגרתו ינסה הצבא, בסיוע משרדי הממשלה, למנוע את הקיצוץ במענק, עליו הוחלט בעקבות הגיוס הנרחב ב"עמוד ענן". היום יקיימו בצה"ל סדרת דיונים בנושא

הישג למילואימניקים: סגן הרמטכ"ל, אלוף גדי אייזנקוט, החליט הבוקר (חמישי) להוביל מהלך שבמסגרתו ינסה הצבא, בסיוע משרדי הממשלה, למנוע את הקיצוץ במענק לחיילי המילואים. במהלך היום יקיימו בצה"ל סדרת דיונים ופגישות בנושא במטרה לבחון את האפשרות לשלם לחיילי המילואים הזכאים את ההטבה הקבועה בחוק בגין שירות מילואים פעיל מעל עשרה ימים בשנה.

מילואימניקים: "קראו לנו כדי להיות ברווזים במטווח". אבי כהן
אייזנקוט מנסה למזער את הנזק התדמיתי למערך המילואים. מילואימניקים מגויסים ל"עמוד ענן"/אבי כהן

החלטתו של סגן הרמטכ"ל לפתוח במאבק למען חיילי המילואים נועדה לצמצם את הביקורת ולמזער את הנזק התדמיתי למערך המילואים, שיציין בל"ג בעומר את יום ההוקרה לחייליו. גורם צבאי אמר הבוקר כי אייזנקוט החל לעסוק בסוגיה הזו כבר אמש ובמהלך היום יקיים דיונים אינטנסיביים בנושא. "לכולנו ברור ששום מבצע רחב היקף או מלחמה לא יכולים להתבצע ללא מערך המילואים", אמר. גם שר הכלכלה והמסחר, נפתלי בנט, קרא לקיים דיון דחוף בנושא.

מ"העמותה למען משרתי המילואים" נמסר בתגובה כי "ממשלה שחרטה על דגלה את נושא השוויון בנטל מחויבת להשתמש בכלים שיש ברשותה כדי למזער כל פגיעה במעטים שעדיין משרתים במילואים. אנו דורשים במידי שממשלת ישראל תבטל מס אחיד 25% על התגמול הנוסף. כך, ניתן יהיה לחלק עוד 75 מיליון שקלים ובנוסף, לקבוע קריטריונים קבועים וסבירים למתן נקודות זכות בהמשך ובכך מצבי חירום ותנודות בהיקפי הגיוס לא ישפיעו על התגמול של המילואימניק הבודד וישימו קץ למסחרה הזו". עוד נמסר: "אנו נמשיך לקדם זאת בכנסת הנוכחית יחד עם שדולת המילואים, בתקווה שהממשלה תממש את מה שהבטיחה לבוחריה".

מילואימניקים משתחררים בצאלים לאחר מבצע עמוד ענן, נובמבר 2012. יותם רונן
מענק המילואים ניתן רק לחיילים שביצעו שירות פעיל של עשרה ימים ומעלה בשנה/יותם רונן

אתמול דווח כי אגף כוח אדם בצה"ל הודיע השבוע לחיילי המילואים ששירתו שירות פעיל בשנת 2012 כי עקב גיוס נרחב במהלך מבצע "עמוד ענן" השתנו מדרגות המענקים הכספיים, ולפיכך חיילי מילואים רבים יותר יקבלו מענק, אך גובה המענק יופחת בכ-30% לעומת המענקים שהוענקו בשלוש השנים האחרונות.

חיילי המילואים זכאים לתגמול לפי ארבע מדרגות - הנגזרות מסך ימי המילואים בשירות פעיל שלקחו בהם חלק בשנה החולפת. מענק המילואים ניתן רק לחיילים שביצעו שירות פעיל של עשרה ימים ומעלה בשנה.

המדרגה הראשונה: עשרה עד 17.5 ימי מילואים: מענק של 1,308 שקלים (שווי חצי נקודת זיכוי במס).

המדרגה השנייה: 18 עד 26.5 ימי מילואים: מענק של 2,616 שקלים (שווי נקודת זיכוי במס).

המדרגה השלישית: 27 עד 35.5 ימי מילואים: מענק של 3,924 שקלים (שווי נקודת זיכוי וחצי במס).

המדרגה הרביעית: 36 ימי מילואים או יותר: 5,232 שקלים (שווי שתי נקודות זיכוי במס).

מילואימניקים משתחררים בצאלים לאחר מבצע עמוד ענן, נובמבר 2012. יותם רונן
מילואימניקים משתחררים בצאלים לאחר מבצע עמוד ענן, נובמבר 2012/יותם רונן

עם חקיקת חוק המילואים ב-2008, הוחלט על מתן מענק בסדר גודל של 75 מיליוני שקלים לחיילי המילואים הפעילים המשרתים עשרה ימים ומעלה בשנה במדרגות שונות, על פי שווי ערך של נקודת זיכוי מס אחת. בשנה הראשונה התקציב עמד על 75 מיליון שקלים, לאחר מכן על 130 מיליון שקלים ולפני כשלוש שנים החליט משרד האוצר להגדיל את התקציב ל-300 מיליון שקלים. יצוין כי ערך נקודת הזיכוי מתעדכן אחת לשנה על ידי החלטת משרד האוצר.

ההחלטה של אגף כוח האדם בצה"ל, שנעשתה בעצה אחת עם משרד האוצר, להפנות פחות כסף ליותר חיילי מילואים, עוררה מחלוקת בקרב חיילי צה"ל בשירות מילואים פעיל והם פתחו במחאה ברשת הפייסבוק. חיילי המילואים טענו כי מדובר בפגיעה בחיילי מילואים שהתבקשו להגיע במהלך מבצע עמוד ענן בהתראה קצרה ולהשתלב בתמרון הקרקעי, ולפיכך ראוי היה להגדיל את התקציב ולתת את אותו מענק שניתן עד לפני שנה ולא לחלק את אותו תקציב על פני אנשים רבים יותר.

כוחות מילואים נערכים לכניסה לעזה , נובמבר 2012. בן קלמר
כוחות מילואים נערכים לכניסה לעזה , נובמבר 2012/בן קלמר

מנגד תקפו חיילי מילואים את המחאה בטענה כי אין המשרתים מגיעים לשירות מילואים בעבור כסף וצריך לקיים תקרה קבועה שאסור לחצות אותה, אחרת תוספת תקציבית חורגת עשויה לפגוע בשכבות חלשות, אימהות חד הוריות, קשישים וסל התרופות, מה שעלול לפגוע ברעיון המרכזי של שירות המילואים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully