וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על נפגעי פעולות האיבה: "גם הם מגש הכסף"

15.4.2013 / 12:52

בטקס לזכר 2,493 נפגעי פעולות האיבה בהר הרצל אמר ראש הממשלה נתניהו: "לא נהיה כמו המפגעים. לא נחנך את ילדינו לנקמה ולשנאה, לא נשלח שהידים שייקחו אל השאול נקיי כפיים"

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

זוכרים את הנופלים: בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים נערך כעת (שני) טקס הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה, במעמד נשיא המדינה, שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל בני גנץ. 2,493 אזרחים ותושבים בישראל נהרגו בפעולות איבה מתום מלחמת העצמאות, ב-1948, ועד היום.

ראש הממשלה נתניהו הזכיר בטקס את אדל ביטון בת השלוש, שנאבקת על חייה מאז נפצעה קשה מיידוי אבנים ליד אריאל. "צלצלתי למשפחתה ודברתי עם אמה רחל, עם סבתה. היא מתפללת יום יום שהילדה הקטנה הזאת תתאושש. אם למישהו היה ספק בכך, קיבלנו תזכורת נוספת שאבן היא כלי נשק קטלני. טרור האבנים מצטרף לטרור בקבוקי התבערה, טרור היריות והטילים, טרור פצצות ומכוניות התופת וטרור המתאבדים. כל אלה נועדו להרוג בנו, לזרוע פחד ובהלה, לערער את ביטחוננו, לעקור נטוע ולגרש אותנו מארצנו", אמר ראש הממשלה.

טקס יום הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה, אפריל 201. נועם מושקוביץ
משפחות באנדרטת הזיכרון לנפגעי פעולות איבה בהר הרצל/נועם מושקוביץ

"כל האמצעים כשרים בעיני המרצחים, אך עמנו לא ייסוג מחייו. לא ניכנע ולא נוותר. נרדוף אחר המפגעים עד חורמה ונכה בהם בכל מקום. אנחנו ננצח אותם. בה בעת נוסיף להפריח ולבנות את מולדתנו ולאמץ את רוחנו וללכת מחיל אל חיל. בעזרת כוח הרצון הלאומי שלנו נעמוד בכל מבחן. כוח הרצון שלנו חזק מכוח הרצון שלהם", המשיך ראש הממשלה.

"ישנם אנשי מוסר כביכול שמטיפים לנו השכם וערב. רק אני שם לב שהם לא תמיד ממהרים לגנות את אויבנו כשאלה שופכים דם נקיים. המרצחים אינם נרתעים מלטבוח בתינוקות ובזקנים ובעוברי אורח חפים מפשע והולכי דרך תמימים. יהודים ולא יהודים. אנחנו אף פעם לא נהיה כמותם. לא נחנך את ילדינו לנקמה ולשנאה, לא נסית בצורה עיוורת, לא נשלח שהידים כדי שהם ייקחו איתם אל השאול את נקיי הכפיים. גם תוקפים אותנו, גם טובחים בנו, גם מבקרים אותנו על כך שאנחנו מגנים על עצמנו".

"תמיד נשאף לשכנות טובה ולאחווה בין עמים אבל אנחנו גם נדע לגבות את מלא המחיר. היום אנחנו מבכים את קורבנות הטרור ופעולות האיבה שהיו לחיילים במערכה לבניית ארצנו. גם הם מגש הכסף שעליו ניתנה לנו מדינת ישראל", סיכם נתניהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס לזכר יום הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה. נועם מושקוביץ
"כל האמצעים כשרים בעיני המרצחים, אך עמנו לא ייסוג מחייו"/נועם מושקוביץ

יו"ר ארגון משפחות נפגעי פעולות האיבה, צביקה פוזיס שחק, אמר בטקס כי מאז הוכרו בחוק מעמדם והנצחתם של נפגעי פעולות האיבה, פועל הארגון המייצג אותם תוך קשיים תקציביים רבים. "ארגוננו צריך להתקיים מתמיכה דלה, ללא משאבים. חמישה עובדים בלבד מטפלים באלפי משפחות, ובשלה השעה כי צעקתנו סוף כל סוף תישמע".

"גם 15 שנים לאחר הקמתו, אין לארגון שהוכר על ידי המדינה כארגון היציג של נפגעי פעולות האיבה בית קבע, אין סניפים ואנשים הזקוקים לייעוץ נאלצים להתנייד עד לתל אביב מקריית שמונה ובאר שבע. הייתכן כי במדינה מתוקנת ייתמכו ובצדק ארגוני השכול של מערכת הביטחון במיליוני שקלים, והארגון היציג נתמך בפרוטות ותמיכה ראויה אין לו?", אמר פוזיס שחק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס לזכר יום הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה. נועם מושקוביץ
רחבת טקס הזיכרון לנפגעי פעולות איבה/נועם מושקוביץ

23,085 נופלים במערכות ישראל

הבוקר ב-11:00 נשמעה צפירת דומייה בת שתי דקות ולאחריה התקיים הטקס המרכזי לזכר חללי מערכות ישראל, שנערך אף הוא בהר הרצל. במהלך היום פוקדים את 52 בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ כמיליון בני אדם וחצי. מניין הנופלים במערכות ישראל מאז שנת 1860 (התר"ך) ועד 12 באפריל 2013 עומד על 23,085. מיום הזיכרון התשע"ב נוספו 92 חללים, בהם 37 חללי צה"ל, 12 חללי כוחות הביטחון והמשטרה וכן 43 נכי צה"ל שנפטרו כתוצאה מנכותם והוכרו במהלך השנה כחללי צה"ל. מניין המשפחות השכולות בישראל בשנת 2012 עמד על 17,553, בהן 2,324 יתומים ו-4,964 אלמנות צה"ל ומערכת הביטחון.

לקראת הטקסים, נחסמו ברחבי הארץ מספר צירים לתנועה. בתל אביב, באזור קריית שאול, נחסם לתנועה רחוב משה סנה מצומת הפיל עד מחלף הכפר הירוק. משעה 10:00 נחסם לתנועה הכיוון ההפוך. בירושלים נחסם לתנועה אזור הר הרצל והרחובות הסובבים, בחיפה חסומים לתנועה הרחובות שאול המלך, לשמה מלך, חזקיהו ואזור בית העלמין בשכונת נווה דוד. בנתיבי איילון צפויים עומסי תנועה כבדים באזור מחלף קוממיות, שכן בית העלמין בחולון נמצא בסמוך לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully