וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש נפתחה מסוריה לעבר כוח צה"ל ברמת הגולן; אין נפגעים

13.4.2013 / 0:05

בצה"ל מעריכים כי חיילי הצבא הסורי פתחו באש לעבר הכוח הרגלי לאחר שחשדו כי מדובר במורדים. הכוח השיב, לראשונה, בירי מקלעים ומצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה מדויקת במטרה

אש נפתחה אמש (שישי) מסוריה לעבר כוח רגלי של צה"ל ברמת הגולן. הכוח השיב בירי מקלעים לעבר מקור הירי. מצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה מדויקת במטרה. עוד נמסר כי במסגרת הלחימה בין צבא סוריה למורדים במרכז רמת הגולן, מעריכים בצה"ל כי החיילים הסורים חשדו שמדובר באנשי אופוזיציה כאשר פתחו באש לעבר חיילי צה"ל.

יצוין כי מדובר בפעם הראשונה שצה"ל משיב באש לא מדויקת (ירי מקלעים). זאת בהתאם להנחיית הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ולפיה ברגע שנשקפת סכנת חיים לכוח והוא מזהה את מקור הירי עליו להשיב אש, ללא אישורים מיוחדים. בחודשים האחרונים תגבר פיקוד הצפון את אזור הגבול עם סוריה ברמת הגולן בכוחות מובחרים, ולאחרונה החל בפעילות גדוד הסיור של חטיבת גולני.

מדובר צה"ל נמסר לאחר האירוע כי "לפני זמן קצר בוצע ירי נשק קל וארטילריה מכיוון סוריה, אשר פגע בסמוך לכוח צה"ל בצפון רמת הגולן. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה, השיבו כוחות צה"ל בירי טילים לעבר מקור הירי. זוהתה פגיעה מדויקת במטרה. צה"ל העביר הודעה בנושא לגורמי האו"ם".

בתחילת החודש נורתה אש מנשק קל משטח סוריה לעבר כוח צה"ל שסייר על הגבול באזור תל חזקה שברמת הגולן, ולעבר כוח נוסף לא הרחק משם. צה"ל הגיב בירי טנקים אל מקור הירי, וזוהתה פגיעה מדויקת במטרה. גורם צבאי אמר אז לוואלה! חדשות כי לאחרונה זוהו מספר מקרי ירי מאותו מקור שהופגז. במקביל, ישראל העבירה הודעה בנושא לגורמי האו"ם.

בתחילת השבוע דיווח ה"גרדיאן" הבריטי כי ממשלת סוריה הסיגה מספר רב של חיילים מרמת הגולן. לפי הדיווח, המהלך עלול להביא לכניסת מורדים לתוך הוואקום שנוצר באזור, ובמקביל בישראל מתעורר החשש כי מורדים המשתייכים לפלגים איסלאמיים קיצוניים יעשו בו שימוש כבסיס לביצוע התקפות בשטחה. עוד נאמר כי המהלך מעמיד בספק את יכולתו של הכוח הרב-לאומי של האו"ם (אונדו"ף) המוצב ברמת הגולן להמשיך ולתפקד באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully