וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל הציעה לגרש את האסיר הפלסטיני השובת רעב"

גורם ישראלי אמר כי בעקבות חשש שהביעו גורמים במערב ממצבו הבריאותי של סאמר עיסאווי, ישראל הציעה לגרשו לאחת ממדינות אירופה או חברות האו"ם. עורך דינו: "הוא מסרב"

ישראל הציעה לגרש את סאמר עיסאווי, האסיר הפלסטיני השובת רעב בכלא הישראלי, לאחת ממדינות אירופה או לאחת מחברות האו"ם, כך דיווחה היום (שישי) סוכנות הידיעות AP. גורם ישראלי אמר לסוכנות הידיעות כי עורך דינו של האסיר בן ה-33 הבהיר כי עיסאווי מסרב לגירוש. גורם רשמי באו"ם הכחיש את ההצעה הישראלית.

הוריו של סאמר עיסאווי בעצרת למען שחרורו בעיסאוויה. טלי מאייר
עצרת לשחרורו של עיסאווי בחודש פברואר/טלי מאייר

עיסאווי, במקור תושב מזרח ירושלים, שובת רעב לסירוגין מאז חודש אוגוסט במחאה על מעצרו. הוא שותה ומטופל באינפוזיה לשם שמירה על חייו. עיסאווי נידון ל-26 שנות מאסר על מעורבותו בסדרת פיגוע ירי נגד מטרות ישראליות. הוא שוחרר במסגרת עסקת שליט, אך נעצר שוב בגין הפרת תנאי שחרורו לאחר שנכנס לשטחי הגדה המערבית.

הגורם הישראלי סיפר כי ההצעה הישראלית הגיעה בעקבות חשש שהביעו גורמים באו"ם ובאיחוד האירופי לבריאותו של עיסאווי. עם זאת, לדברי הגורם, אף אחד מן הגופים לא השיב עדיין להצעה. לדבריו, אם תהיה מדינה שתסכים לקבל את עיסאווי לשטחה, "ישראל תהיה יותר משמחה לשחרר אותו". דובר האיחוד האירופי בישראל, דיוויד קריס, אמר כי האיחוד לא קיבל הצעת גירוש רשמית מישראל. מהאו"ם נמסר כי העניין נמצא בבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully