וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לא הניח את הדגלון על קבר הנופל האחרון - והתנצל

11.4.2013 / 0:04

כמדי שנה מניח הרמטכ"ל דגלון על קברו של החלל האחרון. אלא שהשנה, כיוון שיהדותו של זה הוטלה בספק, הונח הדגלון על קבר אחר, בהחלטה שגררה תגובות חריפות. צה"ל ישנה הנהלים

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

הצבא ישנה את ההוראות: המנהג שהחל בצה"ל בשנת 2003, ובמסגרתו מניח הרמטכ"ל דגלון על קבר חלל צה"ל האחרון בשנה החולפת, ישונה - כך הודיע אתמול (חמישי) דובר צה"ל. ההחלטה התקבלה לאחר שהשנה הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, לא הניח דגלון על קברו של החלל האחרון - יבגני טולוצ'קו, בגלל שיהדותו מוטלת בספק ומשום שלא נקבר בחלקה המרכזית. ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) תקף את החלטתו של הרמטכ"ל וכינה אותה "מביכה". בעקבות המקרה, החליט הרמטכ"ל כי יעודכנו הנהלים.

הרמטכ"ל בני גנץ מניח דגלון על קברו של סא"ל במיל מוני ניצני. רויטרס
גנץ מניח את הדגלון על קברו של סא"ל ניצני, שלשום/רויטרס

במסגרת פרויקט ההנצחה שהחל בצה"ל לפני עשור, הרמטכ"ל מניח את הדגל לרגל יום הזיכרון בחלקה הצבאית בהר הרצל, בטקס שבו משתתפות משפחות החללים. השנה בחר הרמטכ"ל להניח את "הדגלון לנופל" על קברו של סא"ל שלמה (מוני) ניצני, שהלך לעולמו באוקטובר השנה, והוא בן 76.

טולוצ'קו שנהרג לפני כחודשיים בעודו בטירונות, נקבר בחלקה המיועדת לאלו שיהדותם מוטלת בספק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

גלאון: "לא היה צריך להוסיף על צערה של המשפחה"

"העובדה שלא היה יהודי לא הפריעה למדינה לדרוש ממנו להקריב עצמו למענה, אך עם מותו היא משליכה אותו מחוץ לגדר ומסרבת לחלוק לו כבוד אחרון", אמרה ראשת מרצ, ח"כ זהבה גלאון. לדבריה, "השכול קשה וכואב באותה המידה אצל יהודים ואצל לא יהודים. לא היה צריך להוסיף על צערה של המשפחה בהתנכרות שמקורה באפליה מכוערת בין דם לדם, ומנוגדת לערכים דמוקרטיים בסיסיים".

"מהודעת דובר צה"ל השתמע שהרמטכ"ל לא יניח אף פעם דגלון על קבר חלל צה"ל לא יהודי. אני מניח שהרמטכ"ל לא התכוון לכך וקורא לו לתקן את הטעות", הוסיף ח"כ שטרן בטרם הודיע דובר צה"ל כי הנהלים אכן יעודכנו.

"נוהג זה קיים מאז החל פרויקט זיכרון ערכי זה", נמסר מדובר צה"ל. "בעצה אחת בין צה"ל ומשרד הביטחון, יעודכן הנוהל ומעתה יונח דגלון הרמטכ"ל גם על הקבר הצבאי האחרון שהתווסף לחלקה הצבאית בהר הרצל באשר הוא, זאת בנוסף לדגלון שיונח בחלקה המרכזית - כדי להמשיך במסורת שהונהגה עד כה יחד עם המשפחות השכולות", אמרו היום בדובר צה"ל. "בנוסף, יודגש כי בראיית הרמטכ"ל, אין קשר לזהות הנופל, נסיבות נפילתו, דתו או מינו. אם כתוצאה מן ההליך נפגע מאן דהוא - הרמטכ"ל מצר על כך".

(עדכון ראשון: 20:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully