וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: האם ישראל מפעילה מזל"טים בשמי סוריה?

2.4.2013 / 14:22

תיעוד שהפיצו המורדים בשלטונו של אסד, מראה לכאורה כלי טיס מערבי בשמי סוריה, שלא ברור מי הפעיל אותו. דו"ח האו"ם חשף באחרונה שישראל מפעילה כוחות אוויריים בשטח המדינה

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

מי מפעיל כלי טיס בלתי מאוישים בשטח סוריה? כוחות המורדים בשלטונו של נשיא סוריה, בשאר אסד, צילמו לאחרונה מזל"ט מערבי המפטרל בשמי המדינה, במטרה לאסוף מידע מודיעיני על המתרחש באזור. עם זאת, המורדים לא ידעו להצביע מי מפעיל אותו, אך מעריכים כי מדובר בצבא זר. באחרונה נחשף בדוח של כוחות אונדו"ף המפקחים על הסכם הפסקת האש בין סוריה לישראל כי כלי טיס של חיל האוויר הישראלי מפרים את ההסכם ופועלים במרחב האווירי של סוריה, כמו גם כוחות יבשה של צה"ל שנכנסו לשטח המדינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המזל"ט בשמי סוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנתיים האחרונות הפכה סוריה ליעד מועדף לאיסוף מודיעין בשל החשש שמאגר הנשק הבלתי-קונבצניונלי שברשותה, הנחשב אחד הגדולים בעולם, ייפול לידי ארגוני טרור או לסוחרי נשק שיעדיפו למכור אותו למרבה במחיר. בשל כך, על פי פרסומים זרים, מתגברות החדירות המודיעיניות מהקרקע, מהאוויר ומהים של סוכנויות ביון ממדינות רבות, חלקן ערביות וחלקן מערביות, כדי לנסות ולצפות את המתרחש סביב אתרים צבאיים ברחבי סוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
לוחמי צבא סוריה החופשי, מרץ 2013. רויטרס
מנסים לשים יד על הנשק הכימי. המורדים באסד/רויטרס

בין היתר, מדובר באתרים המרכזים נשק כימי, ביולוגי או נשק "שובר איזון" אחר שרכש הצבא הסורי בשנים האחרונות, דוגמת טילי חוף-ים מסוג "יחונט", ומערכות הגנה מתקדמות מתוצרת רוסית. עוד עולה מפרסומים זרים כי במסגרת ברית נאט"ו מתוכנן מבצע במסגרתו ישתלט כוח צבאי משמעותי על מאגרי הנשק ברגע שיתברר כי המורדים משתלטים עליו או גורמים עוינים אחרים. בשל כך נדרש מעקב מודיעיני עקוב ורציף אחר אותם בסיסים.

הבוקר סייר השר באזור רמת הגולן, בגבול ישראל-סוריה. השר תצפת ממוצב על המתרחש מעבר לגבול, ואמר: "כפי שאנחנו יודעים מעבר לגבול מתנהלת מלחמת אזרחים עקובה מדם. בתקופה האחרונה עשרות אלפי אנשים נהרגו, בייחוד בחודש האחרון". עם זאת, לדבריו, לישראל אין כוונה להתערב במתרחש מעבר לגבול. "אנחנו לא מתערבים בכל מה שקורה כל עוד זה לא פוגע באינטרסים שלנו", הבהיר יעלון. "כאשר זה פוגע בנו בדמות של ירי מכוון או לא, אנחנו מגיבים כדי לשתק את מקורות הירי, כפי שקרה בשבוע שעבר".

יעלון ציין שהוא חושש מזליגת הנשק הכימי העלול להגיע דרך ארגוני הטרור הפועלים מתוך סוריה. "אינטרס אחר דואג לכך שלא יזלוג נשק שיאיים עלינו בעתיד מארגונים בלתי אחראים מחזבאללה ולבנון או דרך ארגוני טרור הפעילים בסוריה. גם כנגד זה פעלנו ונמשיך לפעול כדי לא לאפשר זליגת נשק. כפי שאתם רואים, אזור רמת הגולן שקט. צה"ל פועל כדי שאזרחים בצפון יוכלו לחיות בשקט וכדי שמטיילים יוכלו להגיע וליהנות מהנוף המקסים שיש בצפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully