וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום האדמה: שני חיילים וילד נפצעו קל מיידוי אבנים

החיילים נפצעו ליד קלקיליה והילד סמוך לאפרת. ראש הממשלה הפלסטיני פיאד הגיע לנטוע עצים ב-E1, אך המשטרה הרחיקה אותו ועשרות פלסטינים נוספים, שלא התנגדו - ועקרה השתילים

שני חיילי צה"ל נפצעו קל במהלך הפרות סדר שהתפתחו באזור קלקיליה היום (שבת), בהפגנה לרגל "יום האדמה". צוות רפואי שהוקפץ למקום הגיש לשניים טיפול רפואי, והם פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא להמשך טיפול רפואי. בן 5 נפצע מאבן שיידו פלסטינים על הרכב בו נסע בכניסה להתנחלות אפרת. הוא פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים.

אירועי יום האדמה בסכנין. יותם רונן
תהלוכת מחאה בסכנין/יותם רונן

כמו כן, במהלך אירוע יום האדמה בסכנין הוכה אחר הצהריים איש צוות רשת אל ג'זירה על ידי תומכי המשטר הסורי בעיר, וזאת במחאה על הסיקור של הרשת את האירועים בסוריה. מהמחוז הצפוני של המשטרה נמסר כי הצוות סירב להגיש תלונה וכי לא נרשמו אירועים חריגים. כעשרת אלפים בני אדם השתתפו אחר הצהרים בעצרת המרכזית לציון יום האדמה שנערכה בסכנין. בתהלוכה צעדו גם פעילים של ארגוני זכויות אדם וארגונים הפעילים למען זכויות הבדואים בנגב.

המשתתפים הניפו דגלי פלסטין, וכמה פעילים המזוהים עם תנועת בני הכפר הניפו את דגלי סוריה. יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, אמר בתגובה כי "ציון יום האדמה ה-37 בא בסימן הסלמה מצד הממסד על מה שנותר מאדמות האזרחים הערבים בעיקר בנגב, בנוסף למצוקת הקרקע ביושבים הערבים בגליל ובאזור המשולש".

מיד לאחר הפגיעה בילד התפתחו במקום עימותים של כ-20 פלסטינים עם חיילי צה"ל שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות. הפרות סדר נרשמו גם באזור קלנדיה, שם הפגינו כמאה פלסטינים נגד כוחות צה"ל שנאלצו להשתמש באמצעים לפינוי הפגנות. עד כה לא דווח על נפגעים. כמו כן אדם אחד נעצר היום בתהלוכה שערכו כמה עשרות תושבי מזרח ירושלים לרגל יום האדמה, לאחר שהמשטרה הורתה למפגינים להתפזר. לא היו נפגעים בתקרית.

אירועי יום האדמה בסכנין. יותם רונן
אירועי יום האדמה בסכנין/יותם רונן

למאחז הפלסטיני באב אל-שמס, שבאזור E1 הסמוך לירושלים, הגיע היום ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, כדי לנטוע שתילים לרגל יום האדמה. המשטרה פיזרה מהמקום עשרות פלסטינים, ובהם פיאד, ללא כל התנגדות או עימותים. במקביל, עקרו כוחות המשטרה את חמשת השתילים שנטעו הפלסטינים במקום.

מוקדם יותר נעצרו שלושה פלסטינים סמוך להתנחלות עופרים, לאחר שכוח משטרה של מחוז בנימין הבחין כי מרכבם שנסע בסמוך להתנחלות יצאו קנים של רובים. הרכב נמלט ונתפס בתום מרדף, שבמהלכו השליכו הפלסטינים את כלי הנשק מהחלון. השלושה, תושבי הכפר שוקבא, טענו כי "יצאו לצוד בעלי חיים". ברכבם נמצאו שני רובי ציד ותחמושת והם נלקחו להמשך חקירת המשטרה ושב"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully