וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא"ל יצחק (יצה) יעקב הלך לעולמו והוא בן 87

26.3.2013 / 0:40

התא"ל במיל' הוגדר כגדול המדענים שצמחו בישראל, בשל תפקידו המסווג כראש יחידת המחקר והפיתוח של מערכת הביטחון. בשנת 2001 הוא הורשע במסירת ידיעה סודית ללא סמכות

תא"ל במיל' יצחק (יצה) יעקב, שהיה ממקימי היחידה למחקר ופיתוח של משרד הביטחון, הלך אתמול (שני) לעולמו והוא בן 87. יצה הוגדר כגדול המדענים שצמחו במדינת ישראל ומונה בתחילת שנות ה-70' לראש יחידת המחקר והפיתוח של מערכת הביטחון. במהלך שירותו הוא היה אחראי על פיתוח חלק מאמצעי הלחימה המתקדמים של צה"ל, ובמסגרת זו הוא נחשף לסודות ביטחוניים של המדינה.

בשנת 2001 נעצר יצה לאחר שיוחסו לו מסירת ידיעה סודית ללא סמכות במסגרת כתיבת ספר. הוא טען להגנתו כי הידיעות עליהן כתב ודיבר עם עיתונאי כלל לא היו סודיות. מאוחר יותר זיכה אותו בית המשפט מעבירות חמורות, אך הרשיע אותו בעבירה קלה יחסית של מסירת ידיעה סודית ללא סמכות. כמו כן הוטלו עליו שנתיים מאסר על תנאי, לאחר ששהה במשך שנה בתנאי מעצר בית במלונית בבית החולים תל השומר על חשבון משרד הביטחון – בשל מצבו הבריאותי. לאחר מכן הוגשה נגדו תביעה אזרחית על ידי משרד הביטחון בסך 1.6 מיליון שקלים, אך בית המשפט דחה תביעה זו.

גורם ביטחוני שהיה בעל היכרות אישית עם יצה אמר אחר הצהריים לוואלה! חדשות כי "מדובר באיש שתרם רבות לביטחון המדינה. אילו לא היה עובר את הפרשה שהרעידה את המערכת הביטחון הוא היה נקבר כגיבור. אי אפשר לדבר על גאונותו ועד כמה היה מבריק כי כל פרט מקורות חייו היה שזור בסודותיה של המדינה מיום הקמתה".

עדכון ראשון: 17:40

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully