וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש נפתחה לעבר כוח צה"ל בגבול סוריה, אין נפגעים

כח הסיור של צה"ל נע סמוך למוצב תל פארס שבאזור הגבול. בשלב זה לא ידוע אם מדובר בירי מכוון או בכדורים תועים שנורו במסגרת הלחימה בין המורדים לצבא אסד בגולן הסורי

אש מנשק קל נפתחה לפני זמן קצר (שבת) אל עבר כוח צה"ל שנע לאורך הגבול עם סוריה, באזור מוצב תל פארס. לא היו נפגעים. בשלב זה, לא ברור אם מדובר בירי מכוון או בקליעים תועים שנורו במסגרת הלחימה בין המורדים הסורים לכוחות הנאמנים למשטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד.

נושא: חיילי צה"ל סורקים את השטח לאיתור שרידים של פצמ"רים סורים שנפלו ברמת הגולן, 2 במרץ 2013. משה אסרף, ג'יליס
כוחות צה"ל בגבול/ג'יליס, משה אסרף

לאחרונה אירעו מספר תקריות במהלכן זלגה המלחמה בסוריה לשטח ישראל. בתחילת החודש נפלו שלוש פצצות מרגמה בדרום רמת הגולן. כוחות צה"ל שערכו סריקות באזור איתרו את שרידי הפצמ"רים בשטח פתוח. לא היו נפגעים. ראש מועצת גולן, אלי מלכה, אמר בתגובה לנפילת הפצמ"רים "חשוב לנו להדגיש שאנחנו ממשיכים בשגרה מלאה ומצד שני לא רוצים להפוך את האירועים האלה לשגרה שלנו".

קציני קישור בפיקוד צפון הגישו תלונה בעקבות נפילת הפצמ"רים ופרטים אודות האירוע הועברו לכוחות אונדו"ף שמוצבים דרך קבע באזור מעבר קוניטרה. בתחילת החודש ניהלו הקצינים מגעים עם אנשי האו"ם בשל ריבוי מקרי ירי ונפילת פצמ"רים באזור. גורם צבאי מסר כי הפצמ"רים שנפלו בשטח ישראל לא היו מכוונים לפגוע בחיילי צה"ל.

כלי רכב של כוחות האו"ם במעבר קונטרה, 8 מרץ 2013. רויטרס
קציני קישור בפיקוד צפון הגישו תלונה בעקבות נפילת הפצמ"רים ופרטים אודות האירוע הועברו לכוחות אונדו"ף. מעבר קוניטרה/רויטרס

בסוף חודש פברואר נפל של פגז טנק סורי ליד מושב אלוני הבשן, סמוך לגבול עם סוריה. גם אז ההערכה הייתה כי מדובר בפגז שנורה מהשטח הסורי, כחלק מהקרבות בין המשטר הסורי למורדים בנשיא אסד. עם ירי הפגז נשמע פיצוץ עז באזור המושב, וכוחות צבא החלו בסריקות לאיתורו, שכאמור נמצא מחוץ לשטח היישוב. לא היו נפגעים בתקרית.

בחודשים האחרונים נפלו כמה פצצות מרגמה ופגזים בשטח הגולן, בין היתר באזור מוצב תל חזקה, וכן באזור אלוני הבשן. בחלק מהמקרים, בהם זיהה כוח צה"ל את מקור הירי, אף השיבו הכוחות באש ארטילרית לשטח סוריה. במקרה בדצמבר אף מתח מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, ביקורת חריפה על משטרו של נשיא סוריה אסד, והאשים אותו בהפרה חמורה של ההסכם שחתמה ארצו עם ישראל ב-1974.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully