וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשירות הביטחון: עלייה בשירות לאומי במשרד הביטחון

6.3.2013 / 13:55

225 בנות שירות התנדבו ב-2012 למשרד הביטחון, לעומת 177 ב-2011. גם בשב"כ מסתמנת עלייה. "הן נמצאות בכל האגפים ותורמות תרומה משמעותית. השמיים הם הגבול עבורן"

עלייה חדה במספר בנות השירות הלאומי המתנדבות למשרד הביטחון: מספרן הכולל עמד בשנה שעברה על 225 מתנדבות, לעומת 177 ב-2011. אגף כוח האדם בצה"ל הידק בשנים האחרונות את הפיקוח על מכסת החיילות והחיילים שמשרתים במשרד הביטחון, השב"כ והמוסד עקב הירידה במספר המתגייסים. במשרד הביטחון החליטו כי בהתאם לקיצוץ בחיילות, יעודדו את בנות השירות הלאומי להתנדב לאגפים השונים במשרד ולשרת לצד חיילים.

בשנים 2003-2002 התנדבו 16 בנות שירות לאומית בלבד לשרת במשרד הביטחון. ב-2007 הגיע מספרן ל-30, ובשנת 2009 קפץ מספרן ל-84. בהתאם להחלטה אסטרטגית שהתקבלה במשרד הביטחון, נפתחו כלל האגפים לבנות השירות הלאומי. "הגענו למסקנה שמדובר בבנות איכותיות שניתן למצות את הפוטנציאל שטמון בהן בכלל האגפים", אמר סמנכ"ל משאבי אנוש במשרד הביטחון, תא"ל (במיל') רוני מורנו. "בשנת 2010 הגענו ל-124 בנות שירות, בשנת 2011 ל-177 בנות, ובשנת 2012 ל-225 בנות שירות". משרד הביטחון, שמתמודד על קבלת בנות השירות הלאומי מול השב"כ והמוסד, הציב לעצמו יעד לשנת 2013 לקלוט 276 בנות שירות לאומי.

קריה בתל אביב, דצמבר 2011. דרור עינב
משרד הביטחון בקריה בתל אביב/דרור עינב

בנות השירות הלאומי מתחילות לעבוד לאחר חודש של הכשרה, בשונה מחיילות שמוכשרות באמצעות חפיפה וטירונות. על פי הנוהל, בנות השירות מתנדבות במשך שנה, אך במשרד הביטחון הצליחו בארבע השנים האחרונות לשכנע 80% מהבנות להמשיך לשנה נוספת של שירות. מורנו התגאה בכך שבמפא"ת (המנהל לפיתוח אמצעי לחימה ותשתיות טכנולוגיות, א.ב), שנחשב לאחד הגופים הסודיים של משרד הביטחון בו מפותחות טכנולוגיות שמוגדרות כסודיות ביותר, משרתות 18 בנות שירות: "הן נמצאות בכל האגפים ותורמות תרומה משמעותית. יש לנו בנות שירות לאומי במחלקה של הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (מלמ"ב), באגף השיקום, מנהל הרכש והאגף לסיוע ייצוא בטחוני".

במשרד הביטחון הוחלט כי בנות השירות הלאומי יהיו כפופות למפקד היחידה שאחראי גם על החיילות והחיילים, תוך שמירה על אורח החיים הדתי שלהם. "מדובר בבנות דתיות שלובשות חצאיות ובגדים ארוכים בהתאם לאורח החיים שלהן, שאנחנו מקפידים לשמור עליו, אבל הן משתלבות בהבנה ביחידות מעורבות לבנים ובנות", הוסיף מורנו, "יש בת שירות שקלטנו אותה כעובדת במשרד הביטחון ועובדת נוספת בתחום כוח האדם. השמיים הם הגבול עבורן. אין דבר כזה אי אפשר. אני גם לא פוסל חרדים כמסלול שירות לאומי".

מהשב"כ סירבו למסור נתונים אודות מספר בנות שירות לאומי שמתנדבות לשרת בארגון, אך נאמר כי הנתונים במגמת עלייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully