וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל בוחן מערכת התרעה חדשה בגדר הגבול עם מצרים

6.3.2013 / 9:09

עקב הצלחת מסתננים ומבריחים לחפור מנהרות באזור, הוזמנו חברות אזרחיות לבחינת המערכת. קצין בגזרה: "המלחמה על הגדר היא יומיומית". ייתכן כי גם הגדר עם סוריה תהיה "חכמה"

משרד הביטחון וצה"ל הזמינו בשבוע שעבר חברות אזרחיות לבחינת מערכת שתתריע מפני נגיעות בגדר הגבול בין ישראל ומצרים. זאת עקב הצלחתם של מסתננים ומבריחים לחפור מנהרות מתחת לגדר החדשה שהוקמה באזור לאחרונה. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, מאז חודש נובמבר 2012 חשף צה"ל שלוש מנהרות שונות שחפרו מסתננים מתחת לגדר החדשה בגבול מצרים, ובאמצעותן הצליחו לחדור לשטח ישראל.

הושלמה בניית גדר המערכת בגבול עם מצרים.
הומלץ להתקין על הגדר חיישנים מיוחדים. הגדר בגבול מצרים

לאחר ניתוח שנערך בפיקוד הדרום, הועברה המלצה לתגבר את הגדר בחיישנים מיוחדים על פי המודל של גדר המערכת בגבול עזה, כך שבשעת נגיעה בגדר תתקבל התרעה בחמ"ל שבגזרה. גורם בטחוני אישר אמש (שלישי) לוואלה! חדשות, כי בשבוע שעבר הוזמנו החברות להציב מערכות לצורך ניסוי לפני בחירת המערכת על ידי משרד הביטחון וצה"ל, זאת במטרה לבלום את המסתננים והמבריחים. על פי תכניות הצבא, יתוגברו שלושה קטעים מרכזיים בקרבת יישובים סמוכי גדר באזור חולות ניצנה, ביישובי הערבה הקרובים לגבול וכן בגדר סביב העיר אילת שנמצאת כעת בשלבים מתקדמים של בנייה.

קצין בחטיבת הצנחנים שמבצע בימים אלה פעילות מבצעית בגבול ישראל-מצרים, אמר כי "המלחמה על גדר הגבול היא יומיומית. משחקים איתנו כמו בחתול ועכבר, ועובדתית – הם מצליחים לחפור מתחת לגדר. בנוסף לזה, ביום חמישי האחרון היו חילופי אש בין מבריחים לשוטרים מצרים. הירי יכול היה לפגוע בנו בקלות. זה גבול לא שקט בכלל. אני מאמין שברגע שיורכבו בשטח כלל הסנסורים והמערכות, יהיה למבריחים ולמסתננים יותר קשה. כרגע הגדר היא 'טיפשה' ולא מתריעה".

הגדר בגבול מצרים הצליחה להוריד את היקף המסתננים מ-3,000 בחודש לשבעה בלבד בחודש האחרון, מתוכם חמישה במוצאי השבת האחרונה, שנעצרו על ידי כוחות צה"ל שהוקפצו למקום והועברו לכלא סהרונים. יצוין כי בתחילת פרויקט הקמת הגדר הוחלט על בניית גדר חכמה לאורך 70 קילומטרים בלבד, ואת שאר האזור – להשאיר ללא גדר חדשה בכלל. אולם טרם עליית הדחפורים על הקרקע החליט הדרג המדיני לבנות גדר לאורך כל גבול ישראל-מצרים ללא מרכיב של התרעה.

כעת נבחנת אפשרות שגם גדר המערכת החדשה שנבנית בגבול סוריה תהפוך ל"מתריעה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully